Jump to content

Kjøpt meg cosworth!


triggerhappy

Recommended Posts

Tenkte bare jeg skulle 'presentere' meg og bilen :o

 

Er 18 år, kommer fra Asker og går på almennfag.

 

Henta meg en 88 Sierra Cosworth i går. Grå med gullfelger. Er faktisk pent! Gått 123 000 km.

 

Ny blokk, bunndel, veiv, råder og lavkompstempler fra KRB 01'. Toppen overhalt og portet og full overhaling av alt av ventiler av Jens Hannestad i vår.

 

JVC Chamellon spiller, Focal høytalere og diskanter, Audison forsterker, SPL(e.l.) 10 eller 12" sub, Cube DVD-spiller og 7-8" skjerm.

 

Oljetrykk, oljetemp og turbotrykksmålere i a-stolpen, bensintrykkmeter i motorrommet.

 

Gule Koni og noen senkefjærer (Eibach tror jeg)

 

Ny Turbonetics T34 hybrid i 01', grå dyser, svær IC (større enn RS500 tror jeg), KN-filter, porta topp, 3" Mongoose med 4" enderør, gr.a. toppakning, og en steinhard Sinter-klutsj.

Går nå på 1,5 bar, men det er null problem å kjøre på 1,8 bar.

 

Foreløpig går det i lærekjøring, men har oppkjøring uka etter Gatebil.

 

Får bare håpe jeg får ha den ifred. Er Guardsystems på den, rattlås, den står i garasje og alarm er på vei.

 

Skal bli morro :D

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest PoorCunt

høres ut som en bil "pappa" blir ståendes som eier på det der gitt, lykke til uansett, cosworth som første bil er kanskje ikke det jeg ville valgt, blir gjerne litt bulking og utforkjøringer de første par årene.

Kanskje det hadde vært best å bruke 323'n det første halvåret eller så..

 

bare en tanke.. Jeg knuste(med god hjelp av ei senil tante fra lørenskog et sted) en plettfri Ford Taunus 1974.. trist.. så jeg kjøpte en til

 

hold oss oppdatert på forsikringen siden dette tydeligvis er et mildt sagt sårt punkt for cosworth eiere. og siden jeg har lagt inn bud på en scorpio cosworth(eller 2.9 Ghia med cosworth motor.. jaggu ikke sikker på hva det er..)

Link to comment
Share on other sites

Guest RsTurboKim

Jeg har selv bare hatt lappen i snart 2 år og jeg skal fortsette med å ha en annen vinterbil for jeg kjenner meg selv rett at jeg kommer te å havne i grøfta for det er ekstra morro på glatta når du ikke har hatt lappen så lenge.. Så detta er bare et tips te deg hvis du ikke har lyst te å koste på bilen din alt for mye da eller i hverstefall vrake den pga lek på glatta som kommer te å skje neste hver dag du er ute å kjører... Lykke te i hvertfall med din nye cossi :!: :D

Link to comment
Share on other sites

Riktig at den er forsikra på pappa, i if... der han er totalkunde. Kom på 17 000, med alarm, GuardSystems, rattlås, garasje, lav kjørelengde osv.

 

Kommer ikke til å bruke bilen mye i vinter, har gangavstand til jobb og kan sitte på med noen til skolen. Men her i Asker er veiene der man har litt fart stort sett bare.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pass deg så du ikke mister lappen :?

Kan være temmelig lett med en sånn bil, hvis du ikke har så mye rutine

 

edit: Gratulerer :D glemte det i første posten jeg gitt

Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke til å bruke bilen mye i vinter, har gangavstand til jobb og kan sitte på med noen til skolen. Men her i Asker er veiene der man har litt fart stort sett bare.

 

Nå som du har lappen tror jeg du skal slite med å holde orda dine i behold :lol:

Litt av greia med å kjøpe 1ste bilen er jo nettopp å slippe den H.. buss/bane/tog/baksete/sykkel eller joggers.

Er jo mye småveier i Asker. Rene bygda der ute..

 

MÅ skaffe deg en vanlig Sierra til vinteren. Litt dumt å spare redskapen innomhus. Når våren kommer veit du ikke en shit på å kjøre bil, og da er du like langt.

Det er i kjørte kilometer ferdighetene teller ikke måneder i sølibat om du forstår hva jeg mener.

Fin bil du har anskaffet. Så fin hadde ikke jeg :(

Link to comment
Share on other sites

har du lagt noen planer for hva du skal gjøre med bilen da? trim? styling? osv??

 

 

Syns den er pen nok som den er, så jeg skal ikke begynne å style den.

 

Trimming trengs ikke, den er allerede alt for rask for en 18-åring med 5 dager gammel lapp. :P

 

Tror jeg skal kjøpe oil breather, ellers kommer jeg til å spare penger til ting begynner å gå galt, så jeg får repparert skikkelig, ikke jalla-mekk.

 

"Planene" er å få hengt opp bakfangeren skikkelig, bytte calippere bak og bærearmer foran, feste pluggen til oljetemp.måleren, polere den, og sette inn alarm. Dette blir gjort i løpet av 2 uker.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...