Jump to content

Lakere sierran


morty999

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ut å ta noen GODE bilder. Ikke tatt i skumringen, skyggedalen, tørkestativ i bakgrunnen eller gresstrå oppetter karossen og hjula. Ren bakgrunn er en fordel.

 

Her er noen eksempel på noen PS som er lagd på forumet her:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=2480&hl=

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...1&st=&p=entry

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=4485

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=2449&hl=

 

Som du ser store, skarpe og detaljerte bilder av stillestående biler i fokus så en får roen på avtrekkern uten korn og grums. Legg litt jobb i det. Vanskelig å få noe ut av snapshot i 100kmt+ på 30m avstand.

Link to comment
Share on other sites

pent og pent fru blom.. :D tok meg bare et par minutter å lage den røde. littegranne lenger tid på den blå. bruker "Polygonal Lasso Tool" i photoshop for å merke hvor det skal være blått. enkleste er å merke hele bilen, så fylle området med en farge i et eget layer, og deretter merke de plassene der det IKKE skal være blått etterpå og trykke delete (altså slette de områdene det ikke skal være blått på..) kan sende deg photoshop-filen hvis du vil? kunne visst ikke sende den, eller legge den ved som filvedlegg her på forumet..

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

altså..glemte å si hva du skulle gjøre med det layeret du legger farge på. det skal du sette som "color". derette må du kanskje merke innholdet i dette layeret ved å holde CTRL mens du klikker på layeret i layer-vinduet. Da er fargen merket. Deretter lager du et "adjustment layer" som man kan justere "Brightness & Contrast" (altså lys og kontrast).. Juster litt på dette og prøv deg frem, så blir det nok noe utav det ;) Håper det hjalp litt..

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

hmm.. muligens. hvis du har et bilde av en cossi i tilnærmet lik vinkel som det andre bilde? ;)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

ble ikke superbra men..! kan sjekke igjennom vingebil-bildene mine i løpet av kvelden og se om jeg finner noen bedre bilder av ei vinge ;)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

hehe :D ja, blir tøft det vettu ;) kan jo ta utgangspunkt i et av de bildene du har fra bilen bakentil, og prøve å få til et mer ordentlig bilde. men da må du gi meg litt mer tid, hehe..

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

jepp. skal gjøre det.. men nå har jeg litt dårlig tid! skal treffe jenta. men skal se i løpet av morgendagen ;)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr_Ford
pent og pent fru blom.. :D tok meg bare et par minutter å lage den røde. littegranne lenger tid på den blå. bruker "Polygonal Lasso Tool" i photoshop for å merke hvor det skal være blått. enkleste er å merke hele bilen, så fylle området med en farge i et eget layer, og deretter merke de plassene der det IKKE skal være blått etterpå og trykke delete (altså slette de områdene det ikke skal være blått på..) kan sende deg photoshop-filen hvis du vil? kunne visst ikke sende den, eller legge den ved som filvedlegg her på forumet..

 

ja hvis du gidder og sende den så hadde det vært kjekt ;) email? odi-my@online.no

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...