Jump to content

Fester/oppheng MT75, giroverføring og motor!


jakob

Recommended Posts

Lurer på om det går å skaffe Vibra-technics girkasse feste som passer MT75?? Ser dem har på burton, men står ikkje noe om girkasse type. Bare "2wd cosworth" for eksempel.. :rolleyes:

Passer fester til mt75 og t9/t5 om hverandre?

 

Vurderer også å oppgradere motorfester. Bilen er en "herje/lekebil", men brukes også daglig til og fra jobb. Blir da vibra-technics competition fester for harde? :whistling:

 

Og til slutt.. Lurer på hvor folk får tak i stumme fester/foringer til giroverføinga til MT75! Er jo rørepinne! :lol:

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

1: Har ikke powerflex no foringer til giroverføringa?

2:Eller har du ei alustang og en dreibenk lett tilgjenlig? :)

 

1: Aner ikkje :P

2: Nei.... <_< Skulle gjerne hatt :D

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

har eit girkasse feste til mt75 liggende her (vibratecnics)

 

hvis du trenger

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

http://www.burtonpower.com/gear-lever-cradle-mount-kit-4x4-mt75-poly61.html

 

Ser dette er til 4x4, men er ikke overføringa lik a?

 

Ser der ja, dem er like på 4x4 og 2wd ja :) Er det mulig å få tak på alu også tro?? :huh:

 

har eit girkasse feste til mt75 liggende her (vibratecnics)

 

hvis du trenger

 

Spennende :) Kan du ordne bilde til meg? Er interessert.

Hvor har du skaffet det? Har 2 biler som skulle hatt oppgradering :P

 

------------------------------------------------------------------------

 

Hva tror folk om motorfester da?? Vibra-technics HD eller vibra-technics competition?? :)

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om det går å skaffe Vibra-technics girkasse feste som passer MT75?? Ser dem har på burton, men står ikkje noe om girkasse type. Bare "2wd cosworth" for eksempel.. :rolleyes:

Passer fester til mt75 og t9/t5 om hverandre?

med bittelitt enkel filing passer det ja.. om bilen din er 2wd

 

Vurderer også å oppgradere motorfester. Bilen er en "herje/lekebil", men brukes også daglig til og fra jobb. Blir da vibra-technics competition fester for harde? :whistling:

 

jeg kjøre di stiveste festen på sedan min.. fungerer gull det.. kjørte en ukes tid med bare vibratec girkasse feste og org motorfester.. det var et h***** med masse bråk og risting..

 

Og til slutt.. Lurer på hvor folk får tak i stumme fester/foringer til giroverføinga til MT75! Er jo rørepinne! :lol:

 

bare finn noen skiver som passer og sveis fast dem i giroverføringen.. sammen med en skikkelig short shift så blir den mye bedre å gire med..

 

nå er jeg ikke sikker, men selve feste til giroverføringen er ikke lik på 2wd og 4x4.. så er ikke sikkert foringen går om hverandre..

Link to comment
Share on other sites

Har sendt mail til Vibra-technics i England og hørt på pris med deler og frakt. Har kommet frem til 2430,- for 2 motorfester og 1 girkassefeste. Dette er "competition" serien. :)

 

Hva er enkles og beste måten å få giroverføringa på mt75 bra? Klemme ut foringene og sveise inn skiver? Da blir det jo helt stumt, og kanskje veldig bra?? :D

 

Hva tror folket om "competition" serien? Blir det AALT for mye lyd og vibrasjoner til daglig bruk, selv for en 18 åring?? :lol:

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Hva er enkles og beste måten å få giroverføringa på mt75 bra? Klemme ut foringene og sveise inn skiver? Da blir det jo helt stumt, og kanskje veldig bra?? :D

 

jeg tok ikke ut de foringene engang. siden det sitter en hylse inni de som er grei å ha.. jeg bare fant to skiver med rett størelse, skrudde alt sammen på kassa med skiva yters og pungtet de fast på de foringene på siden.. veldig enkelt å greit, men utgjør en stor forskjell..

Link to comment
Share on other sites

jeg tok ikke ut de foringene engang. siden det sitter en hylse inni de som er grei å ha.. jeg bare fant to skiver med rett størelse, skrudde alt sammen på kassa med skiva yters og pungtet de fast på de foringene på siden.. veldig enkelt å greit, men utgjør en stor forskjell..

 

Okai :) Skal gjøre det da ;)

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Da er det bestilt litt deler :wub: Vibra-technics girkassefeste og motorfester "competition" :D Skal også prøve å sveise på skiver på giroverføringa..

 

Bestilte også en MSD blaster coil.. Er dette gode greier?? :)

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vekker denne tråden igjen jeg :)

 

Har fått ut dohc'en i sierraen min nå, og skal fikse opp diverse ting og tang. Blant annet var giroverføringa så sliten at det var så og si umulig å sette den i revers og spaken var skikkelig rørepinne. Ser ut som grunnen er den foringa som sitter på selve stanga som går inn i kassa. Altså den foringen som sitter på midten øverst på kassa. Tenkte jeg skulle prøve skivetrikset som er beskrevet lenger opp her på de 4 andre foringene også, men man bør vel kanskje ha litt gummiavlastning i den som sitter på toppen der? Prøvde å finne den på burton, men uten hell. Håper de har den på ford da ihvertfall.

 

En annen ting jeg har lagt merke til er at de originale motorfestene er usannsynlig myke..Er de ekstremt myke originalt eller er mine bare slitne? Byttet girkassefeste til nytt originalt for en stund tilbake, så det er ihvertfall bra.

 

Mvh Tomzern

Ford Sierra 2.0 DOHC stv

Nissan 200sx S13

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...