Jump to content

Cosworth Wasted Spark Driver. (Coilpack conversion)


Asil Racing

Recommended Posts

Hvis man ser på hele rukkelet så blir prisen en annen:

http://www.ebay.com/itm/Cosworth-Wasted-Spark-Driver-KIT-Coilpack-conversion-/271093237083?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f1e6a855b

 

Videre brukes det så vidt jeg vet en original Ford WS coil.

Hvis vi ser på hva som skjer når man turbolader de motorene som har denne coilpacken originalt, så får de raskt problemer og må oppgradere.

 

Når det er sagt å er alt bedre enn ett nærmere 30 år gammelt og totalt ustslitt orignalt Cosworth tenningsanlegg.

 

Jeg mener at du gjør ett bedre kjøp om man satser på en Amerikansk tenningsforsterker med coil som f.eks Crane, nye Magnecor pluggledninger, nytt fordeler lokk og ny rotor.

 

I forhold til ditt spesifikke spørsmål:

Ja, den driveren der funker nok bra, men skal reslultatet blir ett godt komplett tenningsanlegg så er ikke driveren nok.

Hvis du skal komplettere med høykvalitet og høyeffekt saker så blir totalkostnaden høy.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

 

Hjalp en kamerat med å installere dette og etter vi gjorde det så har ALL fusk forsvunnet. Lader ca 1.6bar, og noe rundt 440hk uten noe fusk.

Og nå har jeg bestilt et nytt kit til en annen bekjent så vil si det er verdt penga. Så vi har PRØVD det fysisk istedenfor det teori greiene til RS1000.(ikke noe vondt ment:)

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Hjalp en kamerat med å installere dette og etter vi gjorde det så har ALL fusk forsvunnet. Lader ca 1.6bar, og noe rundt 440hk uten noe fusk.

Og nå har jeg bestilt et nytt kit til en annen bekjent så vil si det er verdt penga. Så vi har PRØVD det fysisk istedenfor det teori greiene til RS 1000.(ikke noe vondt ment:)

Flott.

Får gjenta at alt er bedre enn ett nærmere 30 år gammelt og totalt utslitt orignalt tenningsanlegg.

 

Hva blir totalkostnaden på dette når alt er sagt og gjort da?

 

Er det ikke "None taken" de pleier å si? :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har kjørt med dette selv på en 600 hk cosworth motor på racefuel og 1.8 i ladetrykk.Fungerte meget bra,aldri noe tull,ikke noe gjensoting å andre plugg relaterte problemer som yb en notorisk sliter med på standar tennings anlegg. Vil faktisk gå dithen å anbefale dette framfor tennings forstærker vræl. Er vel en grunn til at man ikke finner fordeler i noe moderne tenningsanlegg på person bil,digital tenning,uten fordeler å pluggledniger er vel det mest optimale for å oppnå ett stabilt tenningsanlegg..

Edited by rattlesnake
Link to comment
Share on other sites

Flott.

Får gjenta at alt er bedre enn ett nærmere 30 år gammelt og totalt utslitt orignalt tenningsanlegg.

 

Hva blir totalkostnaden på dette når alt er sagt og gjort da?

 

Er det ikke "None taken" de pleier å si? :)

 

 

Det er bra:) Totalt blei det ca 4500kr, slapp unna moms da jeg har en arbeidskollega som bor i Sverige.

Så solgte han delene som blei til overs for 1000 el 1500kr så da blei det ikke så ille.

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er bra:) Totalt blei det ca 4500kr, slapp unna moms da jeg har en arbeidskollega som bor i Sverige.

Så solgte han delene som blei til overs for 1000 el 1500kr så da blei det ikke så ille.

Takk for ærlig svar.

 

Jeg ser prisen er oppgitt til 400 pund for hele systemet. Når alt er sagt og gjort så har man vel passert kr. 6000,- og det er nesten dobbelt så dyrt som ett Crane sett.

I forthold til resultat så synes ikke jeg at det er verd så mye. Man kan jo hverken kjøre større pluggåpning enn kaldere plugger enn originalt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte i starten med orginale ford coilpakka på pectel`en og den funket helt fint. Eneste problemet jeg hadde med den var fusk etter litt bruk, akkurat som om den ble slitt ut. Hadde ca 1-2 ganger per sesong fusk, som ble borte ved bytte til ny coil. Problemet ble helt borte ved bytte til MSD coilpakka som er erstatning til den orginale.

8241_msd_1996_1998_mustang_high_performance_coil_pack_each.jpg

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...