Jump to content

Dumpventil spm


Guest xsiv

Recommended Posts

Guest xsiv

Vell ja.

 

Jeg har nå gått meg fulstendig lei på min dumpventil, jeg blir faktisk sint hver gang jeg hører den, jeg trenger noe nytt, noe fresh, Men så er jo det begrenset med dumpventiler til Rs turbo`er.

 

Så det jeg lurte på, om hva dump ventil som lager en pen lyd ?

 

 

jeg hørte en cosworth her en dag, og det hørtes virkelig farlig ut, all luften ble på en måte sendt ut på ett lite sekund, var bare en smell av luft som strømmet ut, noen som har en ide ?

 

 

Takk for hjelpen.

Link to comment
Share on other sites

Guest xsiv

dem som gir meg ett godt tips og kanskje en lyd fil også skal faktisk få dump ventilen min for en billig penge.

 

den er foresten bare høøm 6 mnd`er gammel. men bare brukt i 3

Link to comment
Share on other sites

kanskje en ide å si ossen en du har da?

 

Forge syns jeg er ganske så grom, slipper ut alt sammen med en gang sånn ca , bytter du til ei strammere fjær så får du liksom et mer SMELL...

 

Kan desverre ikke bidra med med noe lyd fil da denne ble bøffa når vi hadde innbrud i garasj`n...

Link to comment
Share on other sites

Guest xsiv

Skal få navnet på den snarest, kjøpte den med kollevold, er litt usikker på om det er samme type ettersom det er ingravert kollevold på denne.

-

 

 

dumprod.jpg

 

 

Det er akkurat samme som denne, men greier ikke og finne navnet på den.

 

er isåfall en Collins ventil.

Link to comment
Share on other sites

på min stod det en torboxs dump når jeg kjøpte den.. den hadde skikkelig tøff lyd.. temmelig høyfrekvent lyd og alt var ute på et øyeblikk.. blir hks dump nå.. lyden der er helt sinnsyk når en lader 1,6bar iallfall... helt rått... :D

eneste problemet der er at den er enkeltstemplet så den må shimses for at det skal gå..

Link to comment
Share on other sites

Guest xsiv

har vell ikke en lydfil av den, eller mulighet til og ta opp ? jeg vil ha en snasen lyd, den ladder 1.4 så trykk er der i massevis i lassevis.

Link to comment
Share on other sites

Dumpventilen på bildet der er en Bailey double piston dumpvalve. Har sånn i min, gromlyd hvis du lader over 1 kilo :)

Link to comment
Share on other sites

har ikke det altså.. bilen ligger utover gulvet.. :lol: mener jeg så en lydfil av hks'en på en side jeg var på en dag.. men husker ikke hvilken side det var heller.. skal legge den inn hvis jeg finner den igjen.. men forge eller bailey er uansett et godt valg da.. kjent merke til ford iallfall.. hks'en er jo mer til japsebiler egentlig.. :lol: men vil ha den lyden så må nok japse litt til.. :D

Link to comment
Share on other sites

den røde der er ikke en bailey twin-piston......tipper heller collins jeg...

 

plukk av hele dumpen og kjør med himmelhøyt trykk, så får du fin lyd...

 

og JA det kan chatre med ke-jet og!!

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest xsiv

*peker på olek, peker på bilen*

 

 

Den der var ikke dum, men får jeg god lyden da så og si ? Det frister med skyyyyyhøyt mye egentlig har tenkt på det ofte, men ettersom jeg har vært nokså usikker på om jeg fikk lyden..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en trinnløst justerbar dump liggende som jeg ikke trenger selv. Jeg vet ikke helt lyden i den, men jeg tror ikke den bråker så voldsomt. Dumpen justeres ved å skru rundt vacuumtilkoblingen som igjen flytter øvre anleggsfrate for fjæra opp og ned. Kan legge opp bilder over helga. Noen som har lyst på?

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest xsiv

hmmm den hks var egentlig ikke så langt ifra den jeg har nå, bare min lager en flopp lyd før all luften kommer ut.

 

men men, takk for all hjelpen hittil.. saker :)

 

 

hadde jeg hatt muligheten så skulle jeg ha testet alle dobbel stemplet dumper. og laget ett lyd register over dem..

 

Kjekt og ha faktisk.

Link to comment
Share on other sites

den hks'en høres 1000 ganger bedre ut når du kommer over 1 bar... på den fila var det jo bare en stakkarslig vw g-lader... hehe var skikkelig woosj explosjon med 1,6+bar... hehe men nok skryt om hks'en fra meg nå.. :lol: :D

Link to comment
Share on other sites

Guest xsiv

haha, men jeg tror jeg går for olek sitt råd, og bare gi **** i dumpen egentlig.. iallefall inntill videre..

 

eller, turbo`en skulle kanskje ha hatt seg en liten overhaling først da men, er litt olje som forsvinner jah..

Link to comment
Share on other sites

Guest xsiv

1 spm angåendes hks`n hvordan monterer mann den? det ser jo ut som en jalla hårføner. noen som eiger en slik en som kan ta litt mer detaljert bilde av dingsebomsen ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...