Jump to content

åpning av panser?


harruz

Recommended Posts

er det bare meg, eller er det merkelig tungrodd system for åpning av panser på min FF MK2? JEg mener, første gang i mitt liv jeg har måttet lese meg til i bruksanvisningen hvordan man åpner et panser. Nå leste jeg forsåvidt ikke lenger ned, men hva skjer om man ikke har reservenøkkel tilgjengelig men må inn i motorrommet`Vinkelsliper??

Link to comment
Share on other sites

Det er jo litt kjedelig å måtte stoppe motoren for å etterfylle spylervæske, men samtidig ikke et stort problem. Fordelen med lås på panseret er jo at det ikke er så lett å komme nedi der. Man kan ikke knuse vinduet og poppe panseret for å røske vekk en eventuell alarm hvis en har uærlige hensikter. Det er jo rett og slett en innbruddsikring.

Jeg har merket at ikke alle kjenner til denne patenten ,for etter EU og etterkontroll har et rele under dasbordet blitt røsket løs flere ganger. Trolig i jakten på håndtaket til panseråpneren.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Dette patentet er jo supergenialt.. På papiret ihvertfall. Mange som har slitt med disse låsene.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

så man kan bruke den vanlige tenningsnøkkelen også. Det var da enda godt. I bruksanvisningen står det ettertrykkelig at man skal bruke reservenøkkelen.

I og med at de har kuttet ut å bruke dette på nyere modeller, er det vel fordi de vurderer at ulempene er større enn fordelene

Link to comment
Share on other sites

så man kan bruke den vanlige tenningsnøkkelen også. Det var da enda godt. I bruksanvisningen står det ettertrykkelig at man skal bruke reservenøkkelen.

I og med at de har kuttet ut å bruke dette på nyere modeller, er det vel fordi de vurderer at ulempene er større enn fordelene

 

Visst du har en reserve nøkkel, som bare er med lite t-håndtak, så får du ikke start med den, da den ikke har pats. Har du vanlig nøkkel, e det ikke noe problem. Er mindre problem med vanlig panser åpner, enn med nøkkel åpner

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

om mekanismen " hopper av" så heiser du opp fronten på bilen og om du ser inn i grillen ser du at det henger en "plaststang" som skal sitte i ei kule med ett spor i, litt kronglete å feste om man ikke har gjort det før, dette skjedde med min 2 ganger i vinter.

mekanismen koster vel ca 150 kr på ford mener jeg huske

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

finnes det noen elektriske funksjoner til denne ? liker ikke helt festingen ettersom jeg skal bygge om grillen, og sliter med åssen jeg kan feste låsen -.-

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...