Jump to content

Møkkabil?


harruz

Recommended Posts

10000kr? Hadde gjort det for 5000kr inkl. deler. :D

 

nå veit jeg ennå ikke hva verkstedet mitt kommer til å ta. Og de er ikke gratis, de tar rundt 1000,- i timen. men så er de utrolig tillitsfulle, lurer meg aldri (har vært borti nok av dem) og så er det inklusiv moms og garanti og alt det der

 

Men jeg må bytte regreim om ikke altfor lenge, hva tar du for det, og hvor holder du til? (ser det står Akershus, men det er ikke nok :smartass: )

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du tenkt til å få frem for å kreve tilbake pengene?

 

Jeg har selv vært gjennom en prosess hvor jeg til slutt fikk solgt bilen min tilbake til selger/firma ved hjelp av advokat, men det ble alikevell dyrt.

 

Kjøpte bilen for 175.000kr, fikk igjen 165.000kr for den av firmaet. Måtte kjøre opp og ned Oslo - Gjøvik x antall ganger for å få det i orden. (sto da uten bil i 3 måneder mens det sto på)

 

Og til slutt kom det en advokat regning på 18.000kr oppå det hele. Dissa advokatene fakturerer deg 380kr + mva per telefonsamtale du har med de.

Link to comment
Share on other sites

ja, advokater er kjent for å ha mangetaggete gafler de skriver regninger med. Jeg har tenkt å kjøre saken gjennom forbrukerrådet. Hadde en prat med dem, og fikk inntrykk av de tok slik saker. Rundt 75 % av sakene kjørt gjennom dem, får statistisk en løsning. resten må man ev. ta videre med en rettsinnstans, (tilsvarende forliksrådet)

Kjenner ikke så godt til dette ennå,men finner vel ut av det og.

I mitt tilfelle så blir det drivaksler, bremser og denne motorhavariet jeg vil kreve å få dekket, selvom jeg er forberedt på at bremser og drivaksler får jeg ikke dekket, i og med at symptomene var på bilen da jeg kjøpte den.

 

Men i mitt tilfelle dreier det seg "bare" om 20-25.000,-

 

Ser forøvrig at Ford Mondeo og S-Max får hard medfart i en avisartikkel i dag, basert på en tysk test

Link to comment
Share on other sites

ja, da er møkkabilen tilbake fra verkstedet. tok ikke lang tid før neste feil dukket opp.

 

Gutta på verkstedet gjorde en god jobb, og fikk bukt med problemene, men jeg røyk på et kabelskift, nye plugger, oljeskift, oljefilter og en coil det hele kostet rett under 10'

 

håpet i mitt stille sinn, at nå er alt bra. MEn fikk en ny og tung nedtur idag, da jeg satte meg i bilen, mindre enn et døgn etter verkstedoppholdet. Da jeg startet bilen, dryppa det en 5-6 dråper fra taket, nærmere bestemt fra kupelyset. Og under glasset ser jeg det ligger vann.

 

Når jeg ser mer inngående på takantenna, så ser jeg at den spriker litt opp fra selve taket, og håper at dette er synderen. For da er det vel forhåpentlig enkelt å få rettet opp i dette. men hvor mye fuktighet og rust og drit som ligger mellom ytter og innertak, nei det er ikke godt å si.

 

HAR hatt bilen nå i 3 smertefulle måneder. BEgynner snart å bli litt over gjennomsnittlig irritert over feilene som nærmest ustanselig dukker opp. Hva er det neste? ESP system fault?

 

Nei, jeg har nok kjøpt meg en møkkabil

Edited by harruz
Link to comment
Share on other sites

er ikke noe ytter og innertak. er bare taktrekk på disse bilene foran. ta å skru løs antenna di legg litt pakningstoff rundt der den orginale pakningen er å stram til. vi gjør dette på nye antenneføtter på jobben for sikkerhetsskyld. ikke noe klager på vanninntrengning da.

Link to comment
Share on other sites

stemmer det, lite idyll der :angry2:

 

Men vil tro at han er den enmannsbedriften som selger flest biler i Norge. Og alle disse er neppe møkkabiler. Synd for meg at jeg hadde uflaks, men som profesjonell selger har han selvfølgelig et ansvar. Og jeg skal kjøre sak mot han gjennom forbrukerrådet, må bare få hodet over vann på et par andre ting først

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...