Jump to content

Årets første Kjøretur.....


Granada 2.8 Ghia

Recommended Posts

Fikk årets første Granada-tur i dag, måtte få den i gang siden bensinpumpa på Scorpioen streika.

 

Måtte få i ett batteri, montere clutchpedal(selvjustering) og finne ut hvorfor gassen hang, og få på noen hjul med luft i.

 

Batteriet sto til lading, og fikk montert det, bilen startet litt småmuggen, gassen hang siden hurtigtomgangen på chokehuset hadde irret fast, og clutchpedalen hentet eg komplett på delebil siden noen tydeligvis hadde montert ett sett som ikkje passet helt med pedalen.

 

Og det var ikkje lang turen eg fikk, men s-a-t-a-n for en følelse det var, er ingenting som slår det å kjøre Granada :wub: :wub: :wub: Nyforelska nok en gang :wub: .

 

 

Og det skal sies at Guttungen på 3,5 og jentungen på 1,5 storkosa seg de også....

 

INGENTING SOM SLÅR GRANADA !

Edited by Granada 2.8 Ghia

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Artig.

Jeg hadde årets første tur på lørdag, og det var ok men ikke magisk.

Nå er forhjulsopphenget av, så neste tur blir nok litt bedre og nærmere magi :-)

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Årets andre kjøretur med Granada ble en større glede enn den første. Servo som er lilke tung til begge sider, polyforinger og senking hjelper på humøret. nå er det bare resten igjen :-)

Skal bare se på det at bilen kan bli brukt mer enn i fjor. Motoren ble justert litt, det var en ventil som ikke helt lukket, så da ble det jo litt flere hester der under også. Litt vask og støvsuging nå, så blir det bra greier.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...