Jump to content

Orginal Sierra RS Cosworth


Rotax
 Share

Recommended Posts

Vurderer nå å selge min orginale vingebil. Bilen er i god stand og rust fri. Bilen er bremset til 406 hk og 614nm. Har blitt byttet alt av reimer reg-reim og ventil løftere. Dette var av tidligere eier og vil da si 5000 km siden. har eid bilen i 3 år, og for det meste bare stått. calipere fremme ble overhalt i fjord sommer, samt nytt bakdeksel til turbo ble montert. kjørt på Agip Racing olje i mitt og tidligere eiers tid.

 

Sierra RS cosworth. 1986 mod

Bilen befinner seg i Larvik/Vestfold.99488896

Km.stand: 169000

Bilen er ikke eu-godkjent, da jeg ikke har fått rota meg til det.

veldig usikker på hva jeg kan få for den. så kom med bud.

ikke interessert i innbytte.

 

litt minus med bilen:

har en liten lekasje på det ene røret som går ifra servopumpa og ned til styresnekka. har prøvd å skjøte det med nytt con, men lekker fremdeles litt servo olje. så må nok byttes.

 

fremre fanger har litt sig//.

 

Noe av det som er gjort med den:

-MDS Ignition system

-Quaife diff 7,5"

-eccentric top mount

-T-5 girkasse

-Gaz gold coilover

-skorpion 3" og 4" endestuss

-rs500 intercooler

-alu olje kjøler

-samco slanger

-polyforinger

-turbonetics e50

-simens 550 dyser

-vibratech motorfester

 

litt annet info ifra GTD40 her på forumet. info her er ifra han kjøpte bilen i 2005

 

Motor:MSD 6AL med tilhørende coil

Med toppen ble følgende gjort av Jens(Jenspeed):

Porting- toppen fløder til rundt 500hk.

K-line styringer, plana 0.25mm.

3angle valve grinding.

Nye stempelringer ble montert.

Sylindre ble honet.

12.9 bolter i toppen.

Stempel neddreid og sjekket for sprekker etc av Jens.

Veiva ble polert og sjekket av Jens.

Nye Clevite blybronse lager.

GpA toppakning

Nytt stramme hjul til regreim.

19 raders MOCAL oljekjøler med nye slanger og Sandwichplate.

Ny TPS.

-34 aktuator

Omsveiset innsug levert av Jens.

Motor livemappet av Pukkelrygg.

 

 

Girkasse/Transmission

Kjøpte nyoverhalt T5 kasse fra Gearbox man i England.

Kjøpte nyoverhalt 7.5” diff med Quaife sperre fra Gearboxman i England.

Alcon 6 paddle clutch komplett med ny trykkplate osv.

 

Annet

Oppgraderte motorfester.

Alle foringer i bilen byttet.

Bakstilling sandblåst og pulverlakkert.

Hjullager bak byttet.

Monterte forlengede hjulbolter for å få på spacere.

Calippere overhalt med nye tetninger osv.

Ferodo DS2500 bremsbelegg. Beregnet for banebruk,

GAZ Gold coilovers.

Nytt MC2 diffeste.

Justerbare øvre top mounts- usiker på eksakt hjulvinklene, men er endret endel iforhold til org, for å motvirke understyring. Her er det fortsatt endel å gå på, da kjøregegenskapene kan forbedres endel med å ta en 4-hjuls kontrol.

Demonterte forsetene å la i mere stopping.

Det som er nevnt over er ting jeg gjorde med bilen, når jeg kjøpte den i 2005 var det allerede montert 500 kjøler og 3toms eksos.

 

 

Håper jeg får låne denne infoen.. :)

 

rjv1fy6.jpg

jip9MGV.jpg

ZWx3v2O.jpg

Edited by Rotax
Link to comment
Share on other sites

Av spec lista, tror jeg det det er feil turbo......om ikke det er bytta siden jeg hadde bilen, er det en e46 som står i, og ikke en e50.....var ihvertfall en e46 jeg kjøpte.....;-)

 

Litt historie om bilen...

 

Jeg hadde bilen fra 2004 til 2009. Jeg solgte den engang på høsten 2009 til broren til "Fakeworth". Jeg kjøpte bilen av en kar i Arendal, men husker ikke hva han het....Han igjen kjøpte den av Morten Korsrud(Cosworth Import)som tok den inn fra Østerrike(mener jeg det var...) Det første jeg gjorde med bilen var å "rive" ut metervis med høyttaler kabel til basskasser og div som ikke har noe i en bil som dette å gjøre..... samt lakke alle plastdelene(vinge, fangere, breddere etc...) Videre fikk den seg en skikkelig sjau med motor og drivverk som nevnt over......om det ikke hadde vært for at jeg kjøpte meg "ranch" hadde jeg aldri solgt den- angrer ennå, men kan ikke ha alt....får holde med vingeprosjektet mitt(som jeg aldri kommer igang med...)+ sedan jeg kjøpte for en liten stund siden....;-)

Edited by GTD40

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Den ble ikke bytta av lillebror når han hadde den.. ;)

 

Meget pen bil forresten :)

 

Her er annonsen fra sist bilen ble solgt av lillebror og til Rotax.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/63394-orginal-cosworth-vingebil-86/page__p__609108__hl__cosworth__fromsearch__1entry609108

 

Du får gi meg et hint om du ikke ønsker å ha den her ;)

-88 Sierra Cosworth
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra 2wd Cosworth, - 89 Sierra Cosworth 2wd,
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pen tralle, prisantydning?

 

Litt usikker på hva jeg kan få. men hadde jo håpet på nærmere 200.000.

 

men må nok selges i løpet av kort tid, så åpen for bud. :)

 

Kan starte budrunde jeg da:)

Kan få 140 000 for bilen:)

 

 

hehe, det er notert. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...