Jump to content

valg av turbo.


t34

Recommended Posts

Orginal turboen begynner å bli sliten. Så vurderer å oppgradere. Hadde t34 turbo på den forige cossie.n.

Synes denne ladet litt "treigt". Har pr dags dato ett 290 oppsett. Å vurderer 330.

Så, hvilken turbo burde man gå for. Til en grei penge.? Noe brukt å finne?

Link to comment
Share on other sites

men du får vente på svar fra Rs1000. Han har alltid en mening om dette. :)

Jo takk for det. :)

Med 290 sats nå, og 330 sats til vurdering, sammen med ønske om en brukt turbo, så er det orginal 4x4 turbo eller en T34 med A/R0,48 turbinhus som er det rette valget slik jeg ser det.

 

T34 med A/R0,63 oppfattes ofte som i tregeste laget, ja.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Trenger absolutt ikke EFR eller GT turbo på et 330-oppsett, ikke annet enn orginalkammer heller :) Jeg ville valgt T34.48 og grønne Bosch-dyser med tilhørende chip. Husk at du må ha 3bar mapsensor på de fleste av disse chippene.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Dere nevner GT3071R, Spesifiser :) Cosworth turbinhus og .82 eksoshus?

Viktig at man velger Fullsize GT3071R, dvs. med 60 mm turbinhjul og IKKE 56,5 mm.

 

Jeg mener at det riktige turbinhuset er A/R0,63 i GT utgave med T3 flens, dvs. dette:

 

internalgate_option.jpg

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...