Jump to content

Min Ford Focus Stasjonsvogn


BongoStar

Recommended Posts

Vinduene var jeg klar over at ikke er lov. Men lyktene trodde jeg var lov.. ¨

Men er alt ulovlig eller er det bare om man legger på film/spray selv?

Hva om man kjøper lykter som er mørke?

Alt du klistrer på eller spreyer på er ulovlig, selv om jeg ser andre her inne argumenterer med att det er lov.

 

Deler montert på bilen skal være E merket, så du kan kjøpe sotede lykter som er godkjent, men du kan altså ikke sote de orginale.

 

Forøvrig bør du også sørge for att du får skrevet inn både senkesett og felgene i vognkortet ditt, da begge deler egentlig skal være godkjent for att bilen skal være lovlig på vei.

 

Det er svært sjelden noen krangler på felger ved en eventuell kontroll, men flere jeg kjenner har nylig blitt stoppet på lillehammer, og samtlige måtte møte på kontroll stationen for å vise TUV papirer på uorginale hjul og få de skrevet inn i vognkortet. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Enkleste er å kjøpe inn et par "ekstra" baklamper, fra en bilopphugger eller noe sånt, også kan du sote de andre, så er det bare å bytte ut og dra på visning om det skulle bli tilfelle.

En kompis av meg har sotet sine, da med en blanding av klarlakk og sorte pigmenter. Ser strøkent ut. Han er jo lakkerer, så det er nok enklere for han enn menigmann :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Alt du klistrer på eller spreyer på er ulovlig, selv om jeg ser andre her inne argumenterer med att det er lov.

 

Deler montert på bilen skal være E merket, så du kan kjøpe sotede lykter som er godkjent, men du kan altså ikke sote de orginale.

 

Forøvrig bør du også sørge for att du får skrevet inn både senkesett og felgene i vognkortet ditt, da begge deler egentlig skal være godkjent for att bilen skal være lovlig på vei.

 

Det er svært sjelden noen krangler på felger ved en eventuell kontroll, men flere jeg kjenner har nylig blitt stoppet på lillehammer, og samtlige måtte møte på kontroll stationen for å vise TUV papirer på uorginale hjul og få de skrevet inn i vognkortet. :blink:

Er i dialog med bsbildeler om å få byttet baklyktene nå. Så de har funnet noen som skal passe som jeg ser er E-merket så da skal vel ikke det bli noe problem.

Å få senkesett og felger inn i senkesettet er en del av planen, ellers takk for rådet :)

 

Enkleste er å kjøpe inn et par "ekstra" baklamper, fra en bilopphugger eller noe sånt, også kan du sote de andre, så er det bare å bytte ut og dra på visning om det skulle bli tilfelle.

En kompis av meg har sotet sine, da med en blanding av klarlakk og sorte pigmenter. Ser strøkent ut. Han er jo lakkerer, så det er nok enklere for han enn menigmann :)

Takk for tipset. Var jo smart det, men blir nok å skifte hele lykta for min del :)

Link to comment
Share on other sites

Skal godkjenne mitt Weitec på Focusen imorra tidlig... Justert den opp nesten etpar cm nå, så har 32,5cm fra hjulsenter til hjulbue... Ser ikke sigen ut bak nå som den er justert i forhold til godkjenningspapirene;) Du får gjøre samme på din;))

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Skal godkjenne mitt Weitec på Focusen imorra tidlig... Justert den opp nesten etpar cm nå, så har 32,5cm fra hjulsenter til hjulbue... Ser ikke sigen ut bak nå som den er justert i forhold til godkjenningspapirene;) Du får gjøre samme på din;))

Hvordan justerte du a?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan jeg justerte? Helt opp bak, og framme til jeg hadde 4cm ned til bunn av innsnevring i bunn av gjenger, om du skjønner... Da fikk jeg 32.5cm fra toppen av hjulbuen og ned til senter...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Hvordan jeg justerte? Helt opp bak, og framme til jeg hadde 4cm ned til bunn av innsnevring i bunn av gjenger, om du skjønner... Da fikk jeg 32.5cm fra toppen av hjulbuen og ned til senter...

Ok høres ut som det samme jeg har gjort. Men jeg har ikke målt avstanden enda.. Venter til jeg får justert camber bak :)

Etter det skal jeg justere ferdig og få den på 4hjulskontroll.

 

Fikk du den godkjent?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

På tide med en liten update..

 

Har nå fått justert camber bak med camber bolter fra Eibach kjøpt på ebay :D

4hjulskontroll skal tas neste uke.

 

Den svarte plasti dipen på speilene mine har måttet gå pga jeg kom borti den med høytrykkspylerslangen.

Og jeg har gått så lei av å ikke få felgene rene så i går fjernet jeg også plasti dipen på de.

 

Det er jo som å få nye felger igjen! :D

 

2013-08-09204119_zps99ccdc9a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...