Jump to content

Ratte "låser seg" før sving


Fredrik92

Recommended Posts

Hei

 

Skiftet tannstang på torsdag pga jeg ikke hadde servo så når jeg skiftet tannstangen sjekket jeg denne nederste knuten på rattkrysset og den var det mye heng i, druknet den i rustspray og fyrte på noe smøre middel så den ble helt fin igjen, men 2 minutter etter at jeg kjørte hjemover så når jeg skulle svinge var det akuratt som at ratte "låste seg" måtte dra ekstra hardt for å få sving på det, men når jeg først fikk sving virket det også som at jeg fikk servo...

 

Det jeg tror er at rattkrysset har hengt seg igjen? og jeg merker denne hengingen betydelig nå fordi jeg har servo, noe som jeg ikke hadde før?

 

Kan rattkrysset henge seg oppe med feste til rattakslingen også? type samme patent oppe?

 

Noen andre som syntes dette høres ut som ratt krysset? andre forslag? 

Link to comment
Share on other sites

Jepp det kan det.. Hadde det problemet på min tidligere 4x4 cosssi. opplevde samme symtomer som du har nå :)

Rust er nok ikke problemet her med krysset, men er nok slitasje som gjør at det "kniper seg"

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Samme med meg, funket ikke å smør... ivertfall ikke mye.

Så krysse er av plast, så brukte propanbrenner å varmet krysse mens jeg bevegde mye på det.

Da knep den ikke så mye lenger, å jeg fikk heldigvis ikke noe slakke. Ble bedre men langt ifra bra.....

 

Krysset er ikke av plast, det hadde vært skummelt. Litt av grunnen til at det nederste krysset ryker, er vann, som kommer inn panserrillen og drypper rett i krysset. Må kjøpe hele akslingen får ikke løse kryss, den koster nokså mye ca 4000,- mener jeg å huske

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...