Jump to content

Omprogrammering av ECU etter å ha byttet manufoiler på ST200


saj

Recommended Posts

Kan ikke tenke på noen grunn for at det skal gjøre noe.

 

Mener det er eec v mmodul som sitter i den, den er selv lærende. Det kan hende det kan løndne seg å resette den, bare så den får lært de nye manefoilene, det bør den i grunn gjøre uansett, men uansett, ta strømmen i en halv time er det vel, start opp bilen, la den gå på tomgang i 10 til 40 minutter for å la den kalibrere seg på ny.

1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138

Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oppdater og avslutter tråden. Manifoldene er byttet. Legger med resultet etter remapping av ecu. Gikk fra 141 kW til 161 kW. Det ble en helt ny motor.


Legger utskrift resultatet

 

IMG_04541.jpg?t=1382639427

Edited by saj
Link to comment
Share on other sites

Med dynotest kr 7.200. Dyrt, men for meg var motoren "dau". Det viste seg at den bare ga 141 kW, skulle vært 151kW fra fabrikken. Nå er den slik jeg forventer meg en v6 st200 skal være.

Link to comment
Share on other sites

Der har du en bra bil :). Hvis du skal mappe får mest ut av det ved å bytte manifoldene, slik som jeg gjorde. Mapping er ikke bare mer kraft, men yter mer jamnt på hele turtallet og mindre bensinforbruk. Det er min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Der har du en bra bil :). Hvis du skal mappe får mest ut av det ved å bytte manifoldene, slik som jeg gjorde. Mapping er ikke bare mer kraft, men yter mer jamnt på hele turtallet og mindre bensinforbruk. Det er min erfaring.

Skal reise opp til ham å ta en titt i helgen.

Ser fin ut på bildene.

Har du link på de grenrøra også?

Må få satt ham i gang bare han har sovet ut etter turen...

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...