Ghhoel Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Litt usikker på hva problemet er nå....Har en vibrasjonslyd/rumling fra et forhjul på forden..Dukker opp i mellom 55 og 60 km/t, og blir gradvis svakere ved høyere hastigheter..Det minner mer om dekkstøy, enn vanlige hjullagerlyder..Fulgte tips fra en kollega om å jekke opp bilen, for så å dreie på hjulet mens jeg lyttet og kjente på øvre støtdemperfeste.Var det hjullager, ville jeg kjenne/høre det.Ingen ting fra noen sider.Lyd fra hjullager, vil også forsvinne gravis ved sving til en side.Det som er rart her, er at ved rattutslag på ca 2-3 cm, så forsvinner lyden som om jeg skulle slått av en bryter..Rett frem = ulingDrar rattet 3 cm til venstre = Tyst...Rett frem = ulingHar også fått tips om drivknute.Testet ved å rygge på en åpen plass med full sving til begge sider.Ingen ting... Flere forslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 når du svinger høyre da?drivknute klakker, begynner ved full sving Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghhoel Posted August 25, 2013 Author Share Posted August 25, 2013 når du svinger høyre da?drivknute klakker, begynner ved full sving Samme lyd konstant ved sving til høyre.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
saj Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Jeg hadde samme lyd på min 1997 Mondeo. Det var hjullageret. Verksted sa at testen som du beskriver, er typisk symptom for hjullager. Det er mitt tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts