Jump to content

Rammevanger til Sierra Cos 4wd


Cosworth Racing1

Recommended Posts

Hvor får jeg tak i originale da..? Tviler på Ford har ;)

 

Har en kompis som har kjøpt fra Mekonomen for noen år siden, og den passet 100% så tenkte å høre litt om de har enda.

100 % var nokk en overdrivelse, jeg var så heldig og få med en orginal ford vange på en bil jeg kjøpte for 3-5 år siden..

Og uheldigvis måtte begge vangene byttes, den orginale ford vangen bytta jeg på en kveld, klokkerholm/meko/veng, brukte jeg nermere 3 kvelder på.

Alt av hull/skruer/innfestninger¨måtte flyttes over, samt at "stansing" var vesentlig dårligere..

 

Sjekk ebay for orginalt!

Link to comment
Share on other sites

er jo som regel bare i skjøtene på vangen og der den ligger dobbel det pleier og ruste så er jo bare 20-30 cm som må byttes vanligvis det lager du greit sjøl og sveiser inn uten og kjøpe hele vangen er mye mindre arbeid også jeg har både laget biter og sveist inn og byttet vanger flere ganger og jeg kommer ihvertfall aldri til og sveise in flere uorginale vanger som hår ball sier det er mye arbeid med de for ingenting passer som det skal desverre

Link to comment
Share on other sites

100 % var nokk en overdrivelse, jeg var så heldig og få med en orginal ford vange på en bil jeg kjøpte for 3-5 år siden..

Og uheldigvis måtte begge vangene byttes, den orginale ford vangen bytta jeg på en kveld, klokkerholm/meko/veng, brukte jeg nermere 3 kvelder på.

Alt av hull/skruer/innfestninger¨måtte flyttes over, samt at "stansing" var vesentlig dårligere..

Sjekk ebay for orginalt!

Den han fikk passet helt uten noen problemer sa han ihvertfall..

 

Hva heter rammevange på engelsk da? :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Chassis leg


Motomobil i Tyskland har vanger, men står ikke at det er orginal så er nok samme som Veng

 

http://www.motomobil.com/repair-panel-body-longitudinal-member-rear-left-hand-above-rea,3237,25508530-1.html

 

De kaller det longitudinal member.

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

trur ikke orginal vanger er  tilgjengelig i europa lenger,siste var vel på lager i spania en eller anna plass.

Vart i hvertfall tatt fly for å få tak i den.

 

http://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/291403-charlie-luciano-and-the-spanish-chassis-leg-escapade.html

 

mvh

Geir

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

bytta rammevanger på min gamle 4x4 sedan cosworth...og der brukte jeg klokkerholm sine vanger..som er vel det samme som veng har

 

passformen var ikke helt hundre.men det gikk faktisk veldig fint..og ser ingen problem med klokkerholm sine vanger.har man gode karrosseri tenger og klyper og alt som er..så er det ikke problem i det hele tatt!

man må jo flytte over senterhullet der som bakstillinga skal skrus fast .viktig å måle opp korrekt plassering..ellers så vil du ha problemer med å få montert bakstillinga etterpå:)

 

Og.... det med å reparere  di rammevangene som er på bilen viss det er rust...??hadde aldri vurdert det !!....det er garantert i 90 prosent av tilfellene ti ganger mer rust enn det man ser..og er like greit å få det gjort skikkelig om man først skal fikse rusta på disse plassene.er da ikke vits å jalle det til.

Link to comment
Share on other sites

generell oppfatning er vel at passformen ikke er hundre prosent..kanskje på langt nær..

 

men det har vel også med at kunnskaps nivået til folk er forskjellige.

noen sliter med å få det til å passe..andre fikk det til lettere.

man må på en måte virkelig jobbe dem på plass,men det er ikke noe problem..iallefall ikke sånn som jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

generell oppfatning er vel at passformen ikke er hundre prosent..kanskje på langt nær..

 

men det har vel også med at kunnskaps nivået til folk er forskjellige.

noen sliter med å få det til å passe..andre fikk det til lettere.

man må på en måte virkelig jobbe dem på plass,men det er ikke noe problem..iallefall ikke sånn som jeg ser det.

Kunnskapsnivået har overhode ikke noe med dårlig passform og gjøre..

 

Og når bedre alternativ ikke er å oppdrive, så er klokkerholm helt OK! Men det er langt fra orginal ford..

Jeg har bytta begge deler, og hadde du fått prøvd en orginal ford vange, så hadde nokk selv du sagt at det var dårlig passform på repro delen..

 

Jeg sier ikke at den ikke passer liksom..

 

Link to comment
Share on other sites

bytta rammevanger på min gamle 4x4 sedan cosworth...og der brukte jeg klokkerholm sine vanger..som er vel det samme som veng har

 

passformen var ikke helt hundre.men det gikk faktisk veldig fint..og ser ingen problem med klokkerholm sine vanger.har man gode karrosseri tenger og klyper og alt som er..så er det ikke problem i det hele tatt!

man må jo flytte over senterhullet der som bakstillinga skal skrus fast .viktig å måle opp korrekt plassering..ellers så vil du ha problemer med å få montert bakstillinga etterpå :)

 

Og.... det med å reparere  di rammevangene som er på bilen viss det er rust...??hadde aldri vurdert det !!....det er garantert i 90 prosent av tilfellene ti ganger mer rust enn det man ser..og er like greit å få det gjort skikkelig om man først skal fikse rusta på disse plassene.er da ikke vits å jalle det til.

vis vangene er pil råtne så ville jeg så klart byttet de men er det kun i 20-30cm så hadde jeg repparert de evt med deler av ny vange eller laget delene sjøl du slipper jo trosalt og lakkere invendig i koffert osv så er jo mye mindre arbeid + at du slipper evt nye rust skader er sikker på at ikke alle bruker sveise grunning og gjør bra nok etter arbeid etter en sånn jobb hjemme i garasjen  og jalle er det ingen som har snakket om andre en deg for vis ikke de kan kappe og sveise inn en platebit uten at det blir jalla så burde man ikke begynne og bytte rammevanger i hvertfall

Link to comment
Share on other sites

vis vangene er pil råtne så ville jeg så klart byttet de men er det kun i 20-30cm så hadde jeg repparert de evt med deler av ny vange eller laget delene sjøl du slipper jo trosalt og lakkere invendig i koffert osv så er jo mye mindre arbeid + at du slipper evt nye rust skader er sikker på at ikke alle bruker sveise grunning og gjør bra nok etter arbeid etter en sånn jobb hjemme i garasjen  og jalle er det ingen som har snakket om andre en deg for vis ikke de kan kappe og sveise inn en platebit uten at det blir jalla så burde man ikke begynne og bytte rammevanger i hvertfall

vangene er jo somregel pil råtne...er jo det som er saken:)

 

så lenge man ikke er hundre prosent sikker på hvor mye rust det er.så ser jeg det som jalla og bare ta den rusta man tilsynelatende kan se.på en gammel sierra...er det sånn rust som man ofte ser...så er det pillråttent....og jeg synes da at det beste blir å skifte hele vangen..og ikke "jalle" det til å reparere bare en liten bit og tro at det da er rust fritt etterpå.er derfor det er så mange dårlige biler der ute fordi at ting ikke blir gjort hundre prosent..

og som du sier...å  bruke sveise grunning ..osv osv etter sånne jobber er alfa omega for å ikke få nye rustskader etter kort tid.

Kunnskapsnivået har overhode ikke noe med dårlig passform og gjøre..

 

 

 

kunnskaps nivået tilå få noe med dårligere passform til å passe....det er varierende fra person til person.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...