Jump to content

Skranglete fremre dørpaneler, Kuga


scrooge

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt meg en 2011-modell, som jeg hittil er svært fornøyd med.

En detalj som irriterer litt, er at begge panelene på fordørene er løse i topp og bakkant av døren. Det virker som om det er noen klips som enten har brukket, eller løsnet.

Er dette et vanlig problem / "sykdom" hos Kuga?

Neste spørsmål: Hvordan løsner man panelene fra dørene? Jeg regner med at det antakelig må fjernes noen skruer inni selve dørhåndtaket, etter først å ha vippet vekk plastdekselet?

Og resten av panelet; sitter dette fast med klips på "vanlig" måte, slik at panelet kan trekkes løs fra døren for evnt skifte av defekte klips i toppen av panelet?

Takker for alle tips og all info!

Link to comment
Share on other sites

Har aldri hørt om det problemet før, og har heller ikke hatt av dørtrekk på dem. Mulig det har vært gjort noe bak der, så trekka har vært av. Du har garanti, så det er bare å få den på verksted. Er nok som du sier, klips rundt kanten og noen skruer bak håndtak

Link to comment
Share on other sites

Har aldri hørt om det problemet før, og har heller ikke hatt av dørtrekk på dem. Mulig det har vært gjort noe bak der, så trekka har vært av. Du har garanti, så det er bare å få den på verksted. Er nok som du sier, klips rundt kanten og noen skruer bak håndtak

På min var det samme problem. Var en luring som hadde bytter høyttalere. Var knekt festa på ene panelet. Med meg måtte hele panelet byttes.

Link to comment
Share on other sites

På min var det samme problem. Var en luring som hadde bytter høyttalere. Var knekt festa på ene panelet. Med meg måtte hele panelet byttes.

Ja det er jo typisk. Er fort gjort å knekke festene visst man er uforsiktig når man tar de av. Ved en slik grunn, er det selvsagt ikke garanti

Link to comment
Share on other sites

Ok. Takk for svar, begge to! :-)

Skal passe på å påpeke dette, ved neste verkstedsbesøk.

Samtidig må jeg få nevne at jeg synes det er morsomt å fikse ting sjøl, da det ikke bestandig har vist seg at verkstedet / verkstedene har tid nok til å engasjere seg på en tilfredsstillende måte. Nevnt i den forstand som at jeg har opplevd både positive og ikke fullt så positive erfaringer hva slikt angår.

Link to comment
Share on other sites

Joda, men å forlange nye dørtrekk er vel kanskje i meste laget?

Jeg har vel allerede "kranglet" meg til litt av hvert omkring bilkjøpet, som jeg til syvende og sist må si meg fornøyd med.

Jeg satser uansett på å få reparert dette for egen regning, medmindre dette viser seg altfor komplisert?

Høyttalermerket har jeg ikke sjekket, men regner med at dette er en originalmontasje. De spiller uansett fortreffelig, i mine (ganske kritiske)ører.

 

Det jeg TROR kan være en årsak til defekte fester, er at karmen på dørpanelene muligens er brukt som "håndtak" ved lukking av dørene? Dermed kan også klips / fester ha fått mer "juling" enn godt er, og dermed røket.

---

En helt annen sak, angående dører:

Nå er jeg kanskje mer "kritisk" enn godt er, men jeg reagerer i alle fall på lyden når dørene lukkes. Det sier "brr" når man lukker døren(e), og ikke "plopp", noe som jeg i noen grad savner fra min Mondeo.

Det kan virke som om dørlistene generelt er i mykeste laget, ved at dørene slamrer litt i låsene ved lukking? Opplevde i noen grad det samme, da jeg fikk låne en 2013-modell noen dager, og takker samtidig R&S Lillestrøm for det! :-)

Der har Ford uansett en liten utfordring, hva kvalitetsfølelse angår.........

Edited by scrooge
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...