Jump to content

2013 modell Galaxy


Recommended Posts

Hei

 

Er ny ford eier. Og dette er min første post på forumet;)

Jeg har akkurat kjøpt en importert Galaxy 2013 Mod.

 

Det jeg lurer på er om dere erfarne ford eiere anbefaler å starte antirustbehandlingen nå. Førstegangsbehandlingen koster 6000 kr.

Blir bilene levert med en eller annen antirustbehandling av Ford,sånn som noen andre gjør(Nissan)

 

Noen anbefalinger der ute?

Link to comment
Share on other sites

Heisann og velkommen her og gratulerer med ny bil. Det kommer litt ann på hva forhandleren din avtaler ang tectyl. For noen få tusen lapper, kan bilene sprøytes under i Drammen, når de kommer til landet. Dette er bare en under sprøytning, men er god hjelp i. Vi har ikke dette på Fordene hos oss, men Mazdaene og Nissan, blir sprøyt der. Visst du bare har den voksen, som bilene kommer med fra fabrikk, så vil jeg anbefale en behandling. Mangen kunder hos oss, velger å få de behandlet før de får de levert, da blir det oftest full behandling

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei

 

Jeg har fått meg time fredag den 13 ( lol )

Antirustbehandling første gang.

Pris 5800. Det er ca rundt.den prisen det havner på...

Bilen er ikke tidligere behandlet.

 

Da er det hvertfall gjort fra min side..hater rust og nye biler utsettes for mer salt enn tidligere visst nok...ikke vet jeg..;)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke de Norske heller i utgangspunktet

 

Nei, det har jeg merket. Connecten min har ikke særlig behandling og jeg lurer på om jeg ikke må ta en runde på den.

 

I tillegg til H/D varmeapparat burde en grundig understellsbehandling være standard, eller iallefall en option,  på biler fra forhandlere i Norge, spør du meg.

Var ikke dette var standard prosedyre tildligere (60- 70- 80-tall)?

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Ja, men det er bare under sprøyting der de ikke tar av hjula en gang, men er bedre enn ingenting

jobba på kia før og det vakke noe sted de ikke klarte å trykke dette guffet på. var fullt av seigt over alt. Mercasol var vel navnet på produktet :)

Link to comment
Share on other sites

jobba på kia før og det vakke noe sted de ikke klarte å trykke dette guffet på. var fullt av seigt over alt. Mercasol var vel navnet på produktet :)

Ser det særlig på Nissan, der felgene alltid er full av tectyl på innsida, på den delen, som har stått nedover,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...