Jump to content

Racing clutch/ original clutch


Steiro

Recommended Posts

Trenger ny clutch til min Ford OHC 2.0 som er trimmet:

 

Kent FR32 kam

Portet topp

Planet topp (2mm)

4-2-1 grenrør

Forgasser enda ikke sikker på hva jeg skal gå for men, la oss si Weber 40 DCOE

Ford t9 5 trinns girkasse

 

Noen som vet om dette gir nokk kraft til at jeg må opp i en competetive clutch eller holder den originale clutchen?

Burton har jo "fine" priser på trim-clutchene deres i forhold til std.:

 

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-sohc-pinto/luk-std-clutch-kit-2-0-sohc-pinto-215mm-622017506.html

 

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-sohc-pinto/ap-racing-clutch-kit-sohc-pinto-215mm-cp2000-5.html

 

Ser jo ut til at det blir vel overkill med clutch kit'et fra AP Racing.

Link to comment
Share on other sites

Orginal clutch holder faktisk ganske lenge til trimmnivået ditt, så lenge den er i god stand.

Om du får utnyttet det maksimale av DCOE gassere med dette oppsettet kan det hende levetiden blir noe lavere.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar :)

 

Har jo egentlig råd til AP racing sin clutch som jeg har linket. Men lurer bare på om det er verdt det? Hvor mange clutcher fra AP racing må jeg bytte i forhold til clutcher fra LUK?

 

Clutcher er vel også noe som vanligvis holder en stund. Dette skal hovedsaklig være en bruksbil på vei med litt ekstra futt i for lettere forbikjøring osv. ;)

 

 

Kjører på med AP-R. Sin clutch. Blir også et quickshift kit til girkassen med :)

Edited by Steiro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mulig du har bestilt alt, men jeg bruker faktisk Biltema clutchsett på min motor, og den holder godt til mitt oppsett:

 

Planet, portet topp og tynn toppakning

Kent FR33 kamsett

Justerbart kamdrev

2 doble Weber 45 dcoe (med korte trakter)

Grenrør, og 2,5" eksos

Overhalt 205 bunndel

Edited by Christer_Martinsen

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...