Jump to content

Kjøpt ny bil - 2013 Transit Custom


JChE

Recommended Posts

Skulle innom Bay Auto og SE idag  :rolleyes:

 

Gikk ut derfra med en signert kontrakt på kjøp av en av deres demobiler. Denne har gått 1000km, og har nok av utstyr. Det som var utslagsgivende var nok at de ga 50 tusen i innbytte på den gamle bilen  :smartass:

 

b3Oucqn.jpg

sgD9eFe.jpg

 

Av utstyr kan nevnes:

Regnsensor

El.innfellbare sidespeil

p.sensor foran og bak

125 hester diesel

start&stop

nedfellbare takbøyler

ledlys i varerom

komfortvegg(ettermonteres)

vindu høyre(ettermonteres)

navigasjon

stereo med usb, aux og dab

varme i frontrute

dieselvarmer med timer

3-seter

grøftelys

 

 

Og jeg må si denne var fantastisk å kjøre, virkelig over all forventning :) Denne skal brukes både på jobb og privat, velger derfor å eie selv pga skatteregler.

 

  • Like 2

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Takker :)

 

Ja ting har skjedd siden den første firmabilen jeg fikk, en '94 hiace(kunne vært en 2011 hiace for den saks skyld, de er ikke noe bedre). Veldig mye praktiske løsninger i nye Transit i forhold til konkurrentene også. 

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Takker :)

 

De kan visstnok vippes opp med en hendel på førersiden et sted. Jeg glemte å prøve dette, men det funker visst bra. Og det er jo genialt å slippe vindstøyen når man ikke bruker takbøylene, de brukes jo relativt sjeldent. 

 

Og led vareromsbelysning var også genialt, det er fullt av små, kraftige ledlamper bak. Blir lettere å finne ting nå :) Legger ut flere bilder når jeg får bilen i uke 2, da kan jeg også komme med flere tilbakemeldinger angående bilen :)

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er bilen på plass utafor huset :) Veldig fornøyd så langt, dette er den mest komfortable varebilen jeg har vært borti så langt. 

 

Ang.takbøylene som ble spurt om tidligere, så fungerte det også helt topp. Man betjener de fra førersiden, med en hendel på hver bøyle. Dra i håndtaket, vipp bøylen opp, skyv inn håndtaket. Gjort på noen sekunder, og de er dønn stødige både når de er oppe og når de er nedfelt. 

 

Nå må jeg nok sette meg og lese instruksjonsboka, for her var det MYE knapper :D Og bilen er programmert til å være varm når jeg skal på jobb, det blir ihvertfall digg :)

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Legger ved et par bilder som viser den originale ledbelysninga i varerommet. Rart at ikke de andre varebilprodusentene har klart dette ennå...

 

(se bort i fra rotet, innredninga er ikke på plass. Det kommer)

 

lILpR0Z.jpg

EcgH3LN.jpg

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny bil :)

Har ikke prøvekjørt den nye enda, men tror det er en god bil å kjøre. Sikkert helt på linje, om ikke bedre enn VW T6 :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Takker :) Jeg har nettopp levert tilbake firmabilen, nyeste typen transporter(er det t6?) Transiten er MYE bedre å kjøre. Bedre lydisolert, og flere praktiske løsninger på de fleste plan.

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Innredning på plass:

 

98iYKJ8.jpg

ChF5cRd.jpg

 

Er ikke spesielt glad i gulvløsningen Ford har valgt, det er for glatt og ikke så greit å feste ting i. De som jobber med å montere innredning pleier å legge inn tregulv, men jeg måtte gjøre det billig siden jeg skal betale for dette selv. Valgte derfor å feste innredningen ekstra godt i veggene, og gulvfestet ble bare tec7 og popnagler i plastgulvet. Det er litt luftrom mellom plastgulvet og stålgulvet, så da lot det seg gjøre slik. Ville unngå borring i stålgulvet pga rust. Det har blitt mye borring i veggene, men det er ikke like utsatt for rust der. Brukte for det meste popnagler, men fikk også festet reolene i et par av festeboltene til surrekrokene. 


komfortveggen er også på plass. Ble litt bedre vinkel på seteryggen nå. Fikk også Ford til å sette på en kortere antenne, da den halvmeterlange originalantenna var lite kompatibel med p-hus :) Den nye er vel ca 15cm, og radiomottaket er greit med den også.

Edited by JChE

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Prøvde en Transit Custom sport i helga. Faktisk en veldig god bil å kjøre :)

Denne hadde dog ikke skillevegg, og med mine 190 cm så ble det snauvt med plass, men det funket.

 

Likte at den var høyt giret, og at den var så personbilaktig å kjøre. Lanekeeper er fortsatt noe forbanna søppel, men det funket tiltross for snø og slafs.

Det negative er kanskje at den er litt snau i bånn, at man må gi gass for at den skal flytte på seg. Og med henger var det litt vrient. Men, det funket, og når man hadde fin fart så var den god å kjøre med henger også :)

 

Ryggekamera var helt genialt, det er siktet ned på hengerkula, samt at kameraet sikter seg inn på drag for deg, så det er bare å følge den "sorte" streken når man skal rygge på henger, og da er det ikke mye jobb som må gjøres for å få på henger :)

 

Alt i alt en veldig suveren bil, ser gjerne for meg at den kommer med 4x4 etterhvert også.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Prøvde en Transit Custom sport i helga. Faktisk en veldig god bil å kjøre :)

Denne hadde dog ikke skillevegg, og med mine 190 cm så ble det snauvt med plass, men det funket.

 

Likte at den var høyt giret, og at den var så personbilaktig å kjøre. Lanekeeper er fortsatt noe forbanna søppel, men det funket tiltross for snø og slafs.

Det negative er kanskje at den er litt snau i bånn, at man må gi gass for at den skal flytte på seg. Og med henger var det litt vrient. Men, det funket, og når man hadde fin fart så var den god å kjøre med henger også :)

 

Ryggekamera var helt genialt, det er siktet ned på hengerkula, samt at kameraet sikter seg inn på drag for deg, så det er bare å følge den "sorte" streken når man skal rygge på henger, og da er det ikke mye jobb som må gjøres for å få på henger :)

 

Alt i alt en veldig suveren bil, ser gjerne for meg at den kommer med 4x4 etterhvert også.

 

Se det ja, sporten er nok ikke dum. Utstyret du nevner er vel omtrent det eneste jeg ikke har på min :) Har ikke kamera, men sensorer rundt hele. Skulle gjerne hatt kamera når jeg skal rygge på henger, men klarer meg nok uten. 

 

Motoren virker litt slapp i bunnen ja, men den blir nok vesentlig sprekere etterhvert. Nye turbodieselmotorer er daue i starten fram til de har gått 10-15000km. Og utvekslinga er nok noe høy for norske veier, men det kan ha sine fordeler også. 4x4 hadde vært veldig kjekt ja, men jeg er imponert over framkommeligheten i forhold til fwd transporter. Transiten er mye bedre. 

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...