Nils 15m Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Fikk følgende problemer med min Connect, bilen har i dag gått knappe 60 000km. Ladelampe begynner å lyse under kjøring, lyser i 2-5minutter så er alt i orden...kontrollert lading (14,5 volt)Ladelampa lyser nå hyppigere for hver dag, fikk også målt lading når lampa lyser , 12,5 volt som er batteri spenning, snakket med mekaniker på lokalt verksted og fikk fortalt at det måtte være dynamo som var feilen.Syntes dette var rart, at dynamo tar kveld med såpass lav km, men kjøpte en brukt dynamo fra en kollisjonsskadet bil som hadde gått 24 000km. Denne dynamoen ble montert, kjørte ca. 2 mil prøvetur og alt var i orden. 2 dager senere ble det en liten svipptur for å fylle tanken (3 km), nå var det jo bare å begynne å pendle på jobb med Connecten igjen, når jeg da skal kjøre fra bensinstasjonen slår ikke startmotor inn, får til slutt rullet start på bilen og da lyser ladelampa igjen, kjører da hjem, lampa er borte en liten tur før den lyser på nytt og startmotor er fremdeles død. Hva i alle dager er det som skjer her??? Alle gode tips mottas med takk. Ford
grcossie Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Vanlig feil på disse, er ledningsbrudd til dynamo, er service skriv på dette. Ca 20cm fra dynamo, der ledningen henger fast ved radiator, blir det brudd i strøm til d+. Ser det visst man åpner opp strømpa litt
tuszi Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 er kontakt fra dyamoen som må byttes. vi pleier å ha denne på lager
grcossie Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 er kontakt fra dyamoen som må byttes. vi pleier å ha denne på lagerIkke selve kontakten, som er service melding på, men litt lenger bak på ledningsnettet
tuszi Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 hakke lest meldinga pleier å lodde inn nytt nett eventuelt bytte på de som sitter på radiatoren
grcossie Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 hakke lest meldinga pleier å lodde inn nytt nett eventuelt bytte på de som sitter på radiatorenJeg lodder også inn en ledningsbit, slik at den blir lenger, og ikke ligger stram. Er i korteste laget org når motoren vrir seg 1
Nils 15m Posted December 28, 2013 Author Posted December 28, 2013 Takk for tips...har faktisk holdt på feilsøkt litt nå...å fant ikke noe feil, men har ikke kontrollert kabel som er festet i radiatorramma, får ta en titt det i morgen. Forstår jeg det riktig at feilen på de ledningene fra dynamo gjør at startmotor ikke slår inn? Eller må jeg bytte startmotor? Ford
grcossie Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Takk for tips...har faktisk holdt på feilsøkt litt nå...å fant ikke noe feil, men har ikke kontrollert kabel som er festet i radiatorramma, får ta en titt det i morgen. Forstår jeg det riktig at feilen på de ledningene fra dynamo gjør at startmotor ikke slår inn?Eller må jeg bytte startmotor?Feilen med dynamo ledningen, har ikke noe å si på startkretsen. Den gjør bare at dynamoen ikke lader. Mener den ledningen som gar av, er blå
Recommended Posts