Jump to content

2008 Transit Connect 75hk-Problemer med lading.


Nils 15m

Recommended Posts

Fikk følgende problemer med min Connect, bilen har i dag gått knappe 60 000km.

 

Ladelampe begynner å lyse under kjøring, lyser i 2-5minutter så er alt i orden...kontrollert lading (14,5 volt)

Ladelampa lyser nå hyppigere for hver dag, fikk også målt lading når lampa lyser , 12,5 volt som er batteri spenning, snakket med mekaniker på lokalt verksted og fikk fortalt at det måtte være dynamo som var feilen.

Syntes dette var rart, at dynamo tar kveld med såpass lav km, men kjøpte en brukt dynamo fra en kollisjonsskadet bil som hadde gått 24 000km.

 

Denne dynamoen ble montert, kjørte ca. 2 mil prøvetur og alt var i orden.

 

2 dager senere ble det en liten svipptur for å fylle tanken (3 km), nå var det jo bare å begynne å pendle på jobb med Connecten igjen, når jeg da skal kjøre fra bensinstasjonen slår ikke startmotor inn, får til slutt rullet start på bilen og da lyser ladelampa igjen, kjører da hjem, lampa er borte en liten tur før den lyser på nytt og startmotor er fremdeles død.

 

Hva i alle dager er det som skjer her??? Alle gode tips mottas med takk.

Ford

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips...har faktisk holdt på feilsøkt litt nå...å fant ikke noe feil, men har ikke kontrollert kabel som er festet i radiatorramma, får ta en titt det i morgen.

 

Forstår jeg det riktig at feilen på de ledningene fra dynamo gjør at startmotor ikke slår inn?

Eller må jeg bytte startmotor?

Ford

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips...har faktisk holdt på feilsøkt litt nå...å fant ikke noe feil, men har ikke kontrollert kabel som er festet i radiatorramma, får ta en titt det i morgen.

 

Forstår jeg det riktig at feilen på de ledningene fra dynamo gjør at startmotor ikke slår inn?

Eller må jeg bytte startmotor?

Feilen med dynamo ledningen, har ikke noe å si på startkretsen. Den gjør bare at dynamoen ikke lader. Mener den ledningen som gar av, er blå

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...