Jump to content

Bremsekit ØK


cosworth123

Recommended Posts

Dette med TUV godkjenning er noe du bør satse hardt på framover skal du kunne konkurere med varer i fra UK.

 

Slik reglene blir i forbindelse med PKK , så vil det etterhvert bli mye deler som må plukkes av gateregistrerte biler.

I en ev. ulykke, uansett årsak, så kan man bli helt eller delvis økonomisk ansvarlig hvis det blir funnet ikke godkjente komponenter på bilen.

Det kan bli heilt for ****** dyrt!

Hmm, jæv... fikk jeg ikke skrive. Helt for belsebub dyrt da kanskje..

 

Tenk hvis noen blir invalide etter at du har kolidert, og du i skaden drar med flere biler og ev matriale som står langs veien...

Dette vil bli en total økonomisk ruin for de fleste.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sendt en forespøsel til leverandør på dette :) Men tviler på at det er godkjennt, da dette er beregnet for motorsport. Men ellers liker jeg tanken din Slåstad! Det er utrolig fort gjort, og det blir som du sier veldig fort dyrt! Nye regler på PKK trer også i kraft fra 2015, da blir man sendt til BT om så mye som et powerfilter blir oppdaget :(

Link to comment
Share on other sites

Compbrake er ikke TUV godkjent nei, har vel heller ikke støvmansjetter på stemplene så vil være umulig å få godkjent til gatebruk.

Tror Brembo, Tarox og kanskje Movit er de eneste som har det.  Har selv vært i kontakt med AP Racing og fått noe dokumentasjon på mine bremser, som holder til godkjenning i de fleste europeiske land, men sikkert ikke i Norge.  Er jevnlig på biltilsynet i forbindelse med jobb, og spurte en gang de som driver med dette på Risløkka om hvordan mulighetene var for å få godkjent 6 stemplede AP Racing kalipere med 362x32mm skiver, kalipere med støvmansjetter og greier.  Det jeg fikk til svar var, "har du trimmet den du da?!"  Da skjønner man jo fort hvor listen ligger, så har skrinlagt den ideen enn så lenge :mad2:

Link to comment
Share on other sites

Som du ser over her, så har jeg div.liggende.

Foran :

Focus RS kalippere (Mk1)

300mm skiver med hull og slisser mener jeg

OMP kevlar bremseklosser.

 

Bak:

 278mm Cosworth 2wd skiver av samme type som foran

OMP kevlar klosser

Nye kalippere

 

Kalipperne er glassblåst, men følger med rød lakk og Brembo klistremerker.

 

Kjetil.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...