Jump to content

Dynamo/Ladefeil Connect 2008.


Nils 15m

Recommended Posts

Hei.

 

Har hatt en tråd tidligere om ladetrøbbel på Connect 2008 mod, har fremdeles problemer med dette så lager en ny da jeg trenger litt ny input.

Bilen har i dag rullet ca. 68000 km.

 

Problemet er som følger...Ladelampe begynner å lyse ved kjøring, lyser i 5-10 km, så blir den borte i noen minutter før den begynner å lyse igjen.

Det som er litt merkelig er at da kan det ta opp til 2 uker før dette skjer igjen, og da er den tullerusk ca. 1 dag og så er alt i orden. (Ladepenning er 14.5V med full belysning og varmeapparat på)

Bilen brukes til pendling til og fra jobb...10 mil hver dag.

 

Følgende er gjort siden den forrige tråden jeg postet. Desember 2013.

 

-Montert annen dynamo, kjøpt på huggeri, bilen denne kom fra hadde ikke gått 30000 km.

-Kontrollert batteri og styrestrøms kabler til dynamo...Fant ikke noe direkte feil.

-Leverte bilen på verksted, de fant heller ikke noe feil.

-Bestilte overnevnte kabler nytt fra Ford (1500,- for begge, bra meter pris på Ford kabler) :lol:

 Byttet disse kablene da jeg egentlig var litt usikker på kontaktene på styrestrøms ledningen, batterikabel var også litt tvilsom der den splittes ved startmotor, så bedre føre var.

 

Men ingenting av dette hjalp, alt er som før. Spørsmålet blir om jeg må handle ny dynamo allikevel...denne var forholdsvis dyr...4800,- hos Ford i Trondheim.

Er Connect plaget med svakhet på dynamo???

 

Kan også nevne at det står montert 80 Ah AGM batteri fra Biltema i bilen, dette er litt over et år gammelt, og har fungert kjempebra i samsvar med parkeringsvarmer.

 

Bilen hadde før dette problemet fungert feilfritt i 60000 km (3 år)

 

Håper det er noen der ute som kan komme med noen tips.

 

Ford

Link to comment
Share on other sites

Vanlige feilen er i ledningsnettet, der det er festet ved radiatoren, pleier å lodde på en lenger ledning der, siden den er for kort org. Kan jo være nnoe galt med dynamoen selvsagt, da blir de ofte veldig varme. Du får kjøpt bytte dynamoer fra firma som Hellanor osv

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...