Jump to content

Mk1 jager på tomgang. Sloknar til slutt


alhopla

Recommended Posts

Hei!

 

Slit med at bilen går ujamt på tomgang. Nokon gangar går den som den skal, nokon gangar står den å jager før den til slutt sloknar heilt. MAF-en er ikkje problemet. Nettopp bytta tomgangstyringsventil. Problemet forbedra seg litt, men motoren kan byrje å jage før den sloknar heilt. Dette skjer når motoren en kald og varm. For å få motoren til å gå sånn den skal må eg ruse den på 5-6000rpm i nokre sekund. Kan det vær kondens? Har putta kondensfjernar i tanken no nylig. Nokon tips til kva problemet er?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Slit med at bilen går ujamt på tomgang. Nokon gangar går den som den skal, nokon gangar står den å jager før den til slutt sloknar heilt. MAF-en er ikkje problemet. Nettopp bytta tomgangstyringsventil. Problemet forbedra seg litt, men motoren kan byrje å jage før den sloknar heilt. Dette skjer når motoren en kald og varm. For å få motoren til å gå sånn den skal må eg ruse den på 5-6000rpm i nokre sekund. Kan det vær kondens? Har putta kondensfjernar i tanken no nylig. Nokon tips til kva problemet er?

Jeg ville trodd d var egr ventilen, hadde samme symptomene på min, og det viste seg å være egr, jeg satte bare på et lokk imellom egr og der man skrur den fast. Ble som en drøm etterpå;)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Får ikkje du opp noe feilmelding ved å gjøre det på denne måten? Det er den tynne slangen du snakker om sant?

jepp helt enig med Thotet.

Det jeg gjorde var å klippe vakumslangen til egr i 2 og skrudde i 2 skruer i slangestussene for å blokere. Ja den gikk som en drøm. Null nykking og jaging :rolleyes:

Får ikkje du opp noe feilmelding ved å gjøre det på denne måten? Det er den tynne slangen du snakker om sant?
Link to comment
Share on other sites

Får ikkje du opp noe feilmelding ved å gjøre det på denne måten? Det er den tynne slangen du snakker om sant?

Får ikkje du opp noe feilmelding ved å gjøre det på denne måten? Det er den tynne slangen du snakker om sant?

Den tynne slangen ja. Får ikke opp feilkoder på disse, siden egr ikke har stillingsføler her

Link to comment
Share on other sites

Får ikkje du opp noe feilmelding ved å gjøre det på denne måten? Det er den tynne slangen du snakker om sant?

Får ikkje du opp noe feilmelding ved å gjøre det på denne måten? Det er den tynne slangen du snakker om sant?

vil ikke få d nei:-)

Jeg blokkerte med en plate mellom egr og der den skal skrud2 fast:-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...