Jump to content

Dieselforbruk Ford Kuga 2,0 Titanium


Kosno

Recommended Posts

Hei, jeg har en Ford Kuga 2,0 Diesel Titanium med 136/140 hk....Fikk bilen registrert mandag 11 juli 2014, og fikk opplyst at forbuksmessig ville denne ligge rundt 0,64 ltr pr mil.

Jeg har faktisk prestert på lankjøring med cruise control, og kjørt bilen på 0,46 ltr pr mil, og på småkjøring ligger den jevnt over på 0,57 ltr pr mil.

 

Er det noen andre som har synspunkter på dieselforbruket på en slik bil, og ikke minst erfaring med å bruke minst mulig drivstoff?

Link to comment
Share on other sites

Er det en 136 eller 140hk ? Det er en del forskjell på de motorene, 136hk er en euro 4 motor, 140hk er en euro 5 motor. Det forbruket du kjører på der, er ikke noe å klage på, men det er mye som spiller inn her. Jeg har aldri målt min, da den bruker det den bruker, og jeg er vell litt hard på gassen til tider. Jeg har en euro 4 motor, med bluefin, den har også 19" org felger, som er svin tunge, det er ikke posetivt for forbruk

Link to comment
Share on other sites

Min Kuga har 136 hk iflg tekn beskrivelse, selv om selger sier 140 hk, egentlig ikke så nøye for meg, da den passer perfekt til mitt bruk....langkjøringa foregår for det meste med cc, mens småkjøringa gjøres som normalt uten cc....

Kjører på 17" felger, synes den sporer litt med bredere felger/dekk...smak og behag.

En eldre kar fra biltilsynet sa en gang følgende; Bilen går best og billigst på originale felger/dekk....

Link to comment
Share on other sites

Om du har 136hk, eller 140hk, kommer ann på hvilken årsmodell du har. De fleste selgere, hvet ikke hva forskjellen er alikevell. 19" er også orginalt, slik jeg har, men klart mindre hjul sparer ofte vekt. Sporing er ikke noe problem, før dekka er godt slitt, så lenge man har rett hjulstillings vinkler.

Link to comment
Share on other sites

Da den var ny var snittet på 0,75, men etter hvert har snittet gått ned. Nå ligger jeg rundt 0,63 på samme bruk, dvs. halvt om halvt med småkjøring og langturer. Har vært nede i 0,55 på svært snill langkjøring under 80km/t og køaktig rekke i jevn fart.

 

Med campingvogn på 2t ligger jeg på 0,9 til 1.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Min nye Kuga er 103Kw ( 140 HK) Ligger på 0,71-0,74 på Bykjøring. Landeveien har vært på 0,62.

 

jeg kjører ikke økonomisk !

 

(136HK er den forrige mordellen som er på 100KW)

 

140 hk, får du på gammle Kugaèn og, alle med euro5 motor har 140hk, euro4 har 136hk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Flott med tilbakemelding på forbruk. Til syvende og sist er det høyrefoten som avgjør forbruket, gjerne sammen med landeveiskjøring og cc. Min Kuga har euro4 motor på 136 hk, er fra 09....er superfornøyd med bilen og forbrukstallene i sommer. Kjørte 4000 km i ferien, og bilen har fungert upåklagelig, men har erfart at kjøring på 6. gir ikke egner seg i lav fart, derimot fungerer 5. giret greit, og jeg "blåser" litt i 4. giret i lange oppoverbakker, etter råd fra tekn leder  hos en Ford forhandler i Troms.

Link to comment
Share on other sites

Flott med tilbakemelding på forbruk. Til syvende og sist er det høyrefoten som avgjør forbruket, gjerne sammen med landeveiskjøring og cc. Min Kuga har euro4 motor på 136 hk, er fra 09....er superfornøyd med bilen og forbrukstallene i sommer. Kjørte 4000 km i ferien, og bilen har fungert upåklagelig, men har erfart at kjøring på 6. gir ikke egner seg i lav fart, derimot fungerer 5. giret greit, og jeg "blåser" litt i 4. giret i lange oppoverbakker, etter råd fra tekn leder  hos en Ford forhandler i Troms.

 

Det er viktig å få litt turtall og utblåsning av og til ja

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...