Jump to content

Spekulerer på en 2008 Focus CC.


audun-eg

Recommended Posts

Hepp!

Tenkte bare å sjekke litt om noen har noen erfaringer å dele.

Kjørte innom den lokale Ford-forhandleren i dag, og der stod det en meget pen 2008 Focus CC i Luna Metallic med lyst beige skinninteriør som fruen umiddelbart falt for. Da jeg har prøvd en stund å få henne over på Ford (hun kjører 2006 New Beetle Cab 1.9 TiD), synes jeg jo det kunne vært et interessant bytte! :)

 

Focusen har 2 liters TDCI-motoren på 136 hester og ellers det meste av utstyr utifra det lille jeg fikk tid til å spørre ut om bilen akkurat i dag. Vi kommer nok til å ta en liten testtur i morgen.

 

Bilen har gått i underkant av 90.000 km. Hva tror folket her? Er dette en bil fruen kommer til å trives godt i, og hva bør man evt. se litt nøyere på hvis det er noen kjente "feil"?

 

Edit: Hva er ca. fornuftig pris her?

Edited by audun-eg
Link to comment
Share on other sites

Ja, bakseteplassen er ikke stort å skryte av, og når man i tillegg er 190 på strømpelesten som jeg er, blir det ikke mye benplass for den som sitter bak meg heller. Nå tar jo heldigvis Mondeoen igjen i godt monn der, og fordelen er at vi endelig har en konebil jeg kan tenke meg å kjøre innimellom også, så da kan hun ta stasjonsvogna hvis hun skal ha med unger og stash uten at jeg skal være med.

Link to comment
Share on other sites

He he. Det ble nevnt da Beetle-caben ble kjøpt også. Den har 1,9 liters TiD.

Når det gjelder Focus CC, har den tre motoralternativ. 1,6 og 2 liters bensin, samt 2 liters TDCi motoren. Alle tester jeg har lest på nett sier at 1,6 literen er alt for liten. 2 literne er nesten lik i antall hester, men dieselen er suveren i moment. Skulle også mene at forbruk er noe bedre med dieselen.

Lydmessig hyggelig med taket nede? Not so much...

 

Faktum er dog at det ikke er mange av disse tilsalgs i landet, og denne stod inne hos den lokale forhandleren da jeg tilfeldigvis var innom. Kona falt pladask for design og fargekombo. Jeg falt for utstyrsnivå, at den hadde denne motoren og at den framstod som veldig pen og velholdt.

 

En testkjøring og tilslutt et tilbud vi syntes var godt, gjorde at vi slo til enda det langt fra var planen å bytte ut Beetle-caben nå.

 

Vi har i store deler av vårt samliv hatt en Ford på gårdsplassen. Nå blir det to, og det er jo hyggelig det og! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...