Jump to content

Haldex 4X4


Tlauri

Recommended Posts

Hei

 

Er ny på forumet og leter etter info ang Haldex systemet på Kugaen.

 

Vår Kuga er en 2010 modell med Haldex4 og det jeg lurer på er om noen har fått byttet olje og filter på sin Haldex?

 

På Volvo og VW så er dette på serviplanen hver 30.000km ca etter hva jeg har hørt så jeg er litt bekymret for vår bil som har gått 110.000km uten at jeg kan finne ut at dette har vært byttet.

 

Ford har ingen serviceskjema for dette og mener systemet er livstidsfyllt!!!!

 

Rart at dette kun gjelder Ford og ikke andre bilmerker som har Haldex 4!!!

 

Har lest på et engelsk forum om Kuga eiere som har krevd at Ford forhandleren har tatt regninga på olje/filterbytte på Haldexen siden de ikke har noe serviceskjema for dette.

 

 

Noen som har noe go formening om dette?

 

Har kontaktet Ford Norge men de har ingen som svarer på tekniske spørsmål på mail, fikk bare beskjed om å ta kontakt med min nærmeste merkeforhandler men problemet er jo at de ikke har fått opplæring/kunnskap om dette med Haldex!!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fikk akkurat et svar fra Ford Norge men synes det er merkelig at det ikke er intervaller på slik!!!!

 

 

Hei igjen

 

Jeg har forståelse for at det er kan være frustrerende å ikke få svar fra ditt lokale ford verksted.

Jeg har undersøkt litt nærmere med Fords tekniske avdeling for deg og de informerer meg om at det ikke er tappeplugg for oljen, da den er ment å vare bilens levetid. Når det gjelder filteret kan dette kjøpes som en egen del og oljen kan suges ut (eventuelt dele Haldex enheten) hvis det er ønskelig å skifte olje.

 

Jeg anbefaler deg å kontakte din nærrmeste Ford forhandler hvis du ønsker å få det utført. Hvis forhandler har behov for bistand i forbindelse med dette har de mulighet til å kontakte Ford Hot-line.

 

Jeg håper dette gav svar på ditt spørsmål.

 

Takk igjen for din henvendelse til Kundeservice, Ford Motor Norge AS.

Link to comment
Share on other sites

PÅ BMW'en min er det heller ikke noe intervall på skifte av olje på girkasse og diff.  Jeg ville skifte så kostet på nytt filter og oljeskift til 6000,-  Filteret er ikke separat, så måtte bytte bunnpanne på kassa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...