Jump to content

Software Kuga 2010


Toremann

Recommended Posts

Hei jeg er helt ny i dette forumet.

 

Jeg er i sluttfasen av å anskaffe meg en litt nyere brukt bil. Har sett etter ny bil i mer en et halvt år og har ikke klart ikke å bestemme meg før nå.

 

Nå er valget stoppet på Ford Kuga 2010 136 hk 

 

I den forbindelse er det noe spesielt jeg skal/bør se etter legge merke til, tenker da som eksempel software hvordan kan jeg se om det er siste versjon installert og hva er siste osv.,

 

Er det andre tips så mottaes det med STOR TAKK

 

 

Mvh.

 

Toremann

 

 

 

Nick name er oppstått fra mitt navn Som er Tor og eg er en mann altså Tor e mann :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit. Kugaèn er en  grei bil det. Er desverre ikke noen måte du kan sjekke programvarene på, uten å kople til Ford sin ids. Er flere ting som kan oppdateres, som instrument, motorstyring, klimaanlegg, dieselvarmer, girkasse (automat)  og navigasjon

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar, Skal låne/prøve kjøre den fra torsdag til fredag og skrive kontrakt på fredag vist vi er 100% overbevist :-)

 

Ford sin ids er det noe spesielt merke/type som anbefales? tenker det er vanlig og ha et et apparat som leser av feilmeldinger og eventuelt sletter de etterhvert.

 

Kan fort svare seg når vist man må til forhandler og lese av så ryker det fort 6 - 700,- kr for en enkel avlesing. Dette er i alle fall vanlig på volvo.

Link to comment
Share on other sites

Var faktisk inne på det at ids program leser kunne mann kjøpe på nett.

 

Men nettet er fullt av ting både bra og dårlig, så eg mente vel egentlig hva som anbefales og hva som burde holdes langt borte fra.

 

En link til ids som er anbefalt ønskes også. :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tilsvarende, og der har vel mitt lokale Ford-verksted gjort oppgraderinger i fbm service. Har vært en og annen etter hva jeg har skjønt.

Fin og relativt problemfri bil. Selges i disse dager til fordel for en ny.

 

Håper den nye er like fin og stabil, og det hadde vært en fint om den nye har klokke som går riktig, ev er selvjusterende. Er helt dust at ikke en moderne bil kan ha ei klokke som er til å stole på. Kan umulig være der du sparer noe særlig når du bygger en bil. Avviket er flere minutter for seint i måneden på den jeg har. Softwareoppgraderinger er forsøkt, men har ikke hjulpet. Burde kunne vært automatisk justert. Er jo mange ulike systemer for det. Selv de billigste stereoer til ettermontering har riktig klokke som korrigerer seg selv. Utover det har jeg lite å utsette på bilen.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Alle med navi, har gps styrt klokke. Oppdateringer kan gjøres ved service, men det koster ekstra. Noen oppdateriger tar lang tid. Har ikke væt borti idsène de selger på nett, men kjenner til en som kjøpte od den fungerer bra, har norsk tekst og virker helt lik den org

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...