Jump to content

Nye felger til bl.a. Cosworth?


JHS

Recommended Posts

Rota har nå produsert en 8,5x18" felg i tilsvarende design som OZ "Monte"/Compomotive TH.

 

MDV Performance Products i England, har bestilt ett parti med 8,5x18" 4x108 ET20 og ET35 som er forventet inn i Februar/Mars, så vidt meg bekjent blir de eksklusivt tilgjengelig fra MDV i 4x108.

 

http://shop.mdvse.com/itemfull.php?item=494

 

For de som ikke har hørt om MDV før så kan jeg garantere at det ikke er noe amatør butikk, de har bygget mange gromme biler og er meget seriøse.  De drifter bl.a. Mach 2 Racing team/Mark Renisson sin Pikes Peak RS200.  De har erfaring (og ikke minst CAD tegninger til masse gromdeler) fra Boreham og Ford Motorsport bl.a.

Nettsiden/butikken er nettopp opprettet og noe mangelfull, den oppdateres stadig så følg med ;)

 

d1541885gunmetal0.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

De så litt gromme ut..:-)

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Mo felgene er iallefall drøyt tunge og sprekker lett

 

Snakket med han nå, skal sjekke vekt i morgen ;)

Ja Compomotive har ikke alltid vært like solide som mange ønsker, vært utrolig mye dårlig finish også.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nå var jeg sikker på at jeg hadde funnet de nye felga til vingebilen!  Synd de ikke kommer i litt flere valg rundt ET og bredde...

 

Ser ut som det blir ett parti med ET35 også nå, men bredde er det nok lite å gjøre med ;)

Ta kontakt med de!

 

Hvet du vekta på de?

 

De veier vissnok ca 10.4kg

Link to comment
Share on other sites

Rota har nå produsert en 8,5x18" felg i tilsvarende design som OZ "Monte"/Compomotive TH.

 

MDV Performance Products i England, har bestilt ett parti med 8,5x18" 4x108 ET20 og ET35 som er forventet inn i Februar/Mars, så vidt meg bekjent blir de eksklusivt tilgjengelig fra MDV i 4x108

 

http://shop.mdvse.com/itemfull.php?item=494

 

For de som ikke har hørt om MDV før så kan jeg garantere at det ikke er noe amatør butikk, de har bygget mange gromme biler og er meget seriøse.  De drifter bl.a. Mach 2 Racing team/Mark Renisson sin Pikes Peak RS200.  De har erfaring (og ikke minst CAD tegninger til masse gromdeler) fra Boreham og Ford Motorsport bl.a.

Nettsiden/butikken er nettopp opprettet og noe mangelfull, den oppdateres stadig så følg med ;)

 

d1541885gunmetal0.jpg

Hva er egentlig grunnen til at disse felgene er blitt laget av dette firmaet, når Compomotive lager dem enda?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hva er egentlig grunnen til at disse felgene er blitt laget av dette firmaet, når Compomotive lager dem enda?

 

Det er tydeligvis et marked for de, har jo vist seg og være populært design. I tillegg er de ca £300 billigere enn Compomotive sine.

Link to comment
Share on other sites

Fant ingen plass der jeg kunne spesifisere ET35, jeg som ser feil eller må jeg sende mail?

Send de en mail for sikkerhetsskyld, blir ET35 også siden det ble en del etterspørsel. Chris (som tidligere drev wheelsnthings.com) bruker å være rask på å svare på henvendelser :)

Link to comment
Share on other sites

Har sendt mail og spurt etter innpress og evt annen felgbredde på felgene, venter på svar :)

 

Annen størrelse/bredde tror jeg nok blir vanskelig å gjennomføre om ikke veldig mange melder sin interesse for det.  Er litt mer komplisert enn å endre PCD/ET :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...