ROlfi Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 hei.Skulle starte sierraen her etter den har stått stille i 2mnd.. Bensinpumpe starter og bilen starter med en gang. Men den sviver bare i 5sek. Prøver jeg og starte igjen med en gang etterpå er det null liv i den. Venter jeg 1min, starter den i 5nye sek. Vet den var nesten tom for bensin da jeg parkerte, men har fullt på 10liter, så bensin er det på.Kan det vær tett bensisrør/filter eller noe i den duren? Gikk over alt av slanger,kabler og stikk i motoren. Men det ente bare opp med at den ikke vil kinne me nøkkel (nå er det pluss ledning fra batteriet på innslaget for og starte) Ford Sierra ohc Chevrolet Blazer K5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Motoren trenger to ting, tenning og bensin. Ta av en plugg og legg den med jording og pluggledningen på. Start motren og se om gnisten forsvinner før motoren stopper. Om den gjør= el.feil. Sjekk alle koblinger igjen.Om ikke el.feil. Sjekk dysene, ta av en dysekontakt, sett en prøvelampe mellom de to punktene i stikket, start motoren, forsvinner lyset samtidig sommotoren stopper går den kun på kaldstart, går den over til blink før den stopper tyder det på bensintilførslen. Da kan du koble av trykkledningen til bensinen på fuelrailen(den dysene sitter på), sett bensinledningen ned i flaske og la pumpen gå i 10 sekunder, da går pumpen lenger en hva motoren har gått til nå. For å få til dette må du "bøyle" pumperelet(husker ikke hvilke stikk i farten) eller du kan koble + og - på riktige punkter direkte på pumpa. Klarer du ikke fult trykk på pumpa i 10 sekunder så kan det være pumpa som er gåen.Det at det oppsto en el.feil når du sjekket koblinger tyder på en el.feil et sted. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Jeg ville tatt av slangen ved trykkregulatoren for å sjekke bensin, slik at pumpen får belastning.Jump mellom punktene i relesokkel som tilsvarer 30 og 87 for å tvangskjøre pumpe.ikke bruk tynnere enn 1,5 kvadrat ledning til jumper. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Jeg ville tatt av slangen ved trykkregulatoren for å sjekke bensin, slik at pumpen får belastning.Jump mellom punktene i relesokkel som tilsvarer 30 og 87 for å tvangskjøre pumpe.ikke bruk tynnere enn 1,5 kvadrat ledning til jumper.Der var infoen ang bøyling/jumping av pumperelet. Supert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now