Jump to content

Til Count.


Guest dølle

Recommended Posts

Guest dølle

Hei!

Til de så har peiling på Scorpio Cosworth, kanse spes til Count..

 

E har åg en 24v, min e en -92mod. VELDI førrnøyd m den biln.. 8)

 

Ka e den reelle toppfarta på en Scorpio Cosworth?

-E veit at den OFFISIELLE e på 225km/h, men i den hastigheita ha e kalkulert at man bærre har ca 4500rpm i 4. gear, :!: å då har man jo en del å gå på...

E ha ik testa anna enn 1. å 2. gear på biln min. :roll:

75-80 i 1. gear, og 135-140 i 2. gear...

Ha ik turt å kjørt ut de andre gearan ennu... :?

Link to comment
Share on other sites

Hei!  

Ha ik turt å kjørt ut de andre gearan ennu... :?

 

Bare å stålsette seg det. Åpenbaringen venter :)

Link to comment
Share on other sites

kan virke som speedometeret ditt er helt rusk hvis det viser 140 på andre. Hvis du veit utvekslinga på gearene og bakakslingen, hvilke turtall sperra slår inn på og omkretsen på hjula kan du vel med litt brøkregning finne ut hvor fort den egentlig går. Lufmotstanden øker omtrent med kvadratet av hastigheten så det er tvilsomt om motoren greier maks turtall på høyeste giret.

Link to comment
Share on other sites

Guest dølle

E trur at speedometeret viser korrekt, ha sammenligna m kompiser og det viser ikke noe feil i 70 - 90 km/h sonen..

Har også testa speedometeret når jeg kjørte forbi en sånn boks så viser hvilken fart man ligger i, og det var ikke noe særlig missvisning( ca 2-3 km/h kanskje..)..

 

Så e trur at det e ganske rett ja, 75-80 i første, 135-140 i andre...

 

Gleda me tel neste sommer, trur nestn e må test de andre gearen då.. 8)

 

Skal stålsette meg.. hehe.. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Heisveis.

Speedometeret mitt bikka 150 på andre gear, troverdigheten til det kan jo kanskje diskuteres, men siden det er en automat er det kanskje ikke så veldig urealistisk.. 140 er ihvertfall mulig.

Det at jeg dro den til 150 på andre var kanskje en medvirkende årsak til at gearkassa tok kvelden i sommer, men det er nå en annen sak..

Før jeg plukket fra hverandre delebilen jeg importerte testet jeg den (selvfølgelig..) litt på de tyske autostradaer, speedometeret viste 230, og da holdt fattern på å rive ned håndtaket som satt i taket, jeg kunne med andre ord ikke tyne den til det ytterste. MEN... den gode nyheten er at selv om fattern ikke ville mer, var motoren mer enn villig.

Jeg snakket med en fyr i Berlin som hadde en lett trimmet Scorpio 24v, med automat, og han sa han hadde hatt 260 med den, hvis vi trekker ifra skrytefaktoren så kommer vi på 240. Og jeg tror ikke det er urealistisk.

Men, det er jo bare å prøve det. Passer fartsboksen i Hitratunellen så fort du bare orker, og ta Fordæren tilbake fra BMW. (For de som fikk med seg rekordsforsøket som ble omtalt i avisa for ei stund siden..)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jepp, det er bare å stålsette seg.. 8)

 

Måtte ta meg en tur for ett par uker siden då det var bra føre, satte på sommerhjulene (17" med 225/45 ZR dekk), justerte demperne hardere og satte avsted..

 

Og da turtallsperra slo inn i tredje gir viste speedometeret 210 km/h ( :!: ) Da turte jeg ikke mer... :roll:

 

Tro hva man får i fjerde? hehe.. :twisted:

Jeg får ta det til neste år..

Link to comment
Share on other sites

Men, det er jo bare å prøve det. Passer fartsboksen i Hitratunellen så fort du bare orker, og ta Fordæren tilbake fra BMW. (For de som fikk med seg rekordsforsøket som ble omtalt i avisa for ei stund siden..)

 

hvor stor fart hadde bimmern? hakke peil hvor den tunnelen er, men er det ikke bare å skru av skilt å trøkke fjøla i bånn å snu capsen bak fram? :D

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot

Hvis noen tør å kjøre grisefort her på dårlige norske veier vil jeg ikke anbefale tuneller. Man får dobbelt opp med tunellsyn hvis dere forstår meg. Da er det bedre med en øde vei, sperret for motgående trafikk.

 

Det er ikke lenge siden noen ungdommer ble drept i en tunell etter en heller tvilsom kjøring. Det er nok best å legge opp en fartstest på en mest mulig sikker måte, hvis man kan. Jeg tror det holder å utsette seg selv for den fare for å kjøre seg i hjel, om en ikke skal utsette uskyldige medtrafikanter for det samme.

En tidligere venn av meg ble drept sammen med sin kone på motorveien i fjor påske ved Jessheim. Det var et kvinnfolk som kjørte på motgående veiretning. Dette er en 4-felts vei. Hun braste rett inn i fronten til vennen min. Jeg så ulykken selv da jeg kjørte forbi, men ante ikke tragedien for min venn og hans familie. Dattera dems på et par år overlevde. Jeg beklager at jeg ødelegger temaet deres her.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ghia4x4

Du mener vel ikke hu som kjørte fra Gardermoen i gal kjørebane? For henne drepte noen. Hun hadde visstnok mentale problem, noe som forøvrig var innlysende da og... Uansett. Jeg husker han karen i den BMW'en. Han passerte fotoboksen i 204 hvis jeg ikke tar helt feil. En E36 320i (2.0 R6 1.39tonn). Den var nok maksa helt ut den stakkars lille BMW'en der ja.

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot
Du mener vel ikke hu som kjørte fra Gardermoen i gal kjørebane? For henne drepte noen. Hun hadde visstnok mentale problem, noe som forøvrig var innlysende da

 

Joda det var den ulykken jeg snakket om. Hun drepte min tidligere kamerat og kona hans.

Link to comment
Share on other sites

Veldig få enveiskjørte tunnelløp i landet med unntak av Lier og Osloringene.

Mange som hekter i tunnelveggen, og slynges over i motsatt felt...

Link to comment
Share on other sites

kondolerer med deg ang kompis og kona hans... :cry:

selv mista 2 kompisa i trafikken..

 

men vil bare understreke en ting i håp om å ikke fornærme noen,

det er 2 forskjellige ting og kjøre Fort & kjøre Idiot..

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot
kondolerer med deg ang kompis og kona hans... :cry:

selv mista 2 kompisa i trafikken..

 

men vil bare understreke en ting i håp om å ikke fornærme noen,

det er 2 forskjellige ting og kjøre Fort & kjøre Idiot..

 

Takker, og kondolerer deg også.

 

Det er sant at det er forskjell på å kjøre fort og kjøre idiot. Det er jo derfor vi har Motorsporten vi kan holde oss til. Jeg vil på det sterkeste si at street racing på lukket bane eller på avsperret omeråde er mye sikrere

enn å kjøre idiot på sterkt traffikerte veier. På offentlig vei kan vi ikke bare tenke på oss selv men på de andre billistene og de myke trafikkantene langs veien.

Jeg vil ikke rippe mer opp i dette nå.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...