Jump to content

Aksellast på vingebil?


xr4ti

Recommended Posts

Takk.

Har tenkt å søke om å bygge om TIen min med vingebilundestell.

TIen har:

 

Egenvekt 1350kg

Egenvekt med fører 1425 kg

Tillatt totalvekt 1757 kg

Maks nyttelast 332 kg

Maks aksellast foran 818 kg

Maks aksellast bak 949 kg

 

Har et senkesett med TÜV til vingebil med tillatt aksel 1 =850 kg og aksel 2 =950kg. så det burde gå. Om dette godkjennes så får den lovlig 40mm senk.

Det eneste blir å tilpasse 260-skivene til 2wd spindlene foran.

Link to comment
Share on other sites

Ja dette med TÜV er litt misvisende. Jeg kjøpte et senkesett til en Audi C4 jeg hadde, den hadde østeriske TÜV-papairer. Ikke f.. om det ble godkjent sånn uten kamp. Solgte bilen så vet ikke hvordan det gikk med godkjenningen.

 

I søknaden så vil jeg redgjøre for hvordan jeg skal løse dette med bremsene. Merkur XR4Ti har jo desverre 260mm skiver foran og en vanlig hovedpumpe på 25mm. I og med navene/hubben er lik standard Sierra på TIen så kan jeg ikke bruke de sammen med Cosworth dempere og ei heller Coswort fjærer på Sierra dempere da begge kominasjonene gir feil høyde. Å få godkjent 283mm skivene og de 4-stempla kalipperne er bare å glemme da dette er delene fra et helt annet bremsesystem. Det blir jo ikke lenger godkjent sette på ABS bremser på en bil som ikke er levert med ABS. Det var heller ikke optimistisk det å montere Cosworthbremser med elektrohydraulikkeneheten, men uten ABS styringen da dette ikke kunne dokumenteres. Så da gjennstår det å bruke 260mm skivene på Cosworth navene/hubbene. Problemene med det er at Sierrakalipperene ikke passer på Cosworth navene. Forslag?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...