xr4ti Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 (edited) Noen med vingebil som har mulighet til å sjekke i vognkortet hva vingebilen har som oppgitt last på fremakslen og bakakslen? Edited February 5, 2015 by xr4ti Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Finner dette... Egenvekt 1220 kgEgenvekt med fører 1295 kgTillatt totalvekt 1700 kgMaks nyttelast 405 kgMaks aksellast foran 825 kgMaks aksellast bak 925 kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted February 6, 2015 Author Share Posted February 6, 2015 Takk.Har tenkt å søke om å bygge om TIen min med vingebilundestell.TIen har: Egenvekt 1350kgEgenvekt med fører 1425 kgTillatt totalvekt 1757 kgMaks nyttelast 332 kgMaks aksellast foran 818 kgMaks aksellast bak 949 kg Har et senkesett med TÜV til vingebil med tillatt aksel 1 =850 kg og aksel 2 =950kg. så det burde gå. Om dette godkjennes så får den lovlig 40mm senk.Det eneste blir å tilpasse 260-skivene til 2wd spindlene foran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Da bør det gå greit,bare å glemme vist senkesett papirene har mindre pr aksel denn det som står i vognkortet iallefall:-)Fikk heldivis tak i ett sett 40mm som har tuv og de rette belastningskodene for min cossie,vet att H&R leverer såkalte tuv godkjente sett som ikke blir godkjent hos SVV i Norge. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted February 8, 2015 Author Share Posted February 8, 2015 Ja dette med TÜV er litt misvisende. Jeg kjøpte et senkesett til en Audi C4 jeg hadde, den hadde østeriske TÜV-papairer. Ikke f.. om det ble godkjent sånn uten kamp. Solgte bilen så vet ikke hvordan det gikk med godkjenningen. I søknaden så vil jeg redgjøre for hvordan jeg skal løse dette med bremsene. Merkur XR4Ti har jo desverre 260mm skiver foran og en vanlig hovedpumpe på 25mm. I og med navene/hubben er lik standard Sierra på TIen så kan jeg ikke bruke de sammen med Cosworth dempere og ei heller Coswort fjærer på Sierra dempere da begge kominasjonene gir feil høyde. Å få godkjent 283mm skivene og de 4-stempla kalipperne er bare å glemme da dette er delene fra et helt annet bremsesystem. Det blir jo ikke lenger godkjent sette på ABS bremser på en bil som ikke er levert med ABS. Det var heller ikke optimistisk det å montere Cosworthbremser med elektrohydraulikkeneheten, men uten ABS styringen da dette ikke kunne dokumenteres. Så da gjennstår det å bruke 260mm skivene på Cosworth navene/hubbene. Problemene med det er at Sierrakalipperene ikke passer på Cosworth navene. Forslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now