Jump to content

Hvor kjøper dere delene deres fra?


Lynet85

Recommended Posts

Er det noen som kjøper delene sine fra steder som er billigere enn ford forhandlere eller mokonomen ol. 

 

f.eks utlandet? 

 

Har kjøpt endel fra norske forhandlere, finner Ford deler kjøpt på ford forhandler unødvendig dyre f.eks 3500,- for ei halogenpære på ford (inkl skifte) og 1300,- på mekonomen (eksl skifte).

 

dette gjelder mondeo 2007-

Link to comment
Share on other sites

xenon pære ja, Pæra var bare et pris eksempel, de ble kjøpt i fjor og begge er skiftet selv.

 

 

Men ser at brodern og fattern skaffer deler til sine biler (andre merker) for slikt og ingenting fra England, dette gjelder ekstrautstyr og orginale deler.

Edited by Lynet85
Link to comment
Share on other sites

2376,- inkl moms koster en xenon pære hos Ford til 2007 mondeo, så da tar de godt betalt for å skifte den. Tar ut lykta på de, som er fort gjort og da er det lett å skifte pære

 

Tar ikke bare godt betalt for jobben, de tar jammen godt betalt for pære også!  Kan vel strengt talt dele prisen på 3, og enda ha fortjeneste på pæren (selv med kjent merke pære)...

Har skaffet en del deler via jobben for en brøkdel av hva selv "billige" steder i Norge selger de for.  F.eks. ett hjullager til min mors VW, koster 16-1700 kroner på Meca/Mekonomen, jeg betalte under 500 kroner (ink mva!) fra vår leverandør i Tyskland.  En slitasjevarsler til bremseklosser på BMWen min koster ca 300 kroner hos GS Bildeler, jeg ga ca 55 kroner.  Er litt fortjenester ute og går...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ved å være klubbmedlem, så får man nå gode rabatter hos Røhne og Selmer, er nesten sånn at det ikke lønner seg såå mye å handle i england lengre. Med mindre man sparer flere tusen kr for en del.

 

Husk også at "Ford" opererer med forskjellige priser på enkelte ting, Bilia f.eks er dyrere enne Røhne og Selmer, og det er helt sikkert andre som er billigere. Det er store variasjoner i denne bransjen gitt :)

  • Like 1

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...