Jump to content

Radiokode?


Stefan

Recommended Posts

Hei.

 

Har en S-Max 07 med den største Audioskjermen (Navi etc.). 

 

Har akkurat byttet reg.reim ++ og har vært så lenge uten strøm at den krever kode for å fungere igjen.

 

Koden står ikke i serviceheftet (eller i noen av de andre heftene) og jeg trenger serienummeret (delenummer) på spilleren for å få tak i koden, men har ikke de nøklene man trenger for å ta ut spilleren. Ford skulle ha 1250kr for å gjøre dette og hadde ikke ledig time før om flere uker... Tar jo bare noen minutt og hadde ikke lyst å betale så mye for noe så "enkelt"... 

 

Er det noen som vet om man kan få frem koden i displayet uten å ta ut spilleren? 

 

Har lest på diverse forum at man kan trykke inn 1+6 og holde noen sekunder, men dette fungerer ikke på min spiller. Kan se ut som om dette ikke fungerer på touchskjerm? 

 

Setter stor pris på evt. hjelp,

Stefan.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at fordsjappa må sende fax til utlandet for å få koden på den spilleren.
Dermed er det ikke gjort på 2minutter. Tar laaaaaaang tid å få svar :lol:

Vet du hvor bilen er solgt ny kan du ringe dit å høre, de fleste arkiverer dette på nye biler de selger.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at fordsjappa må sende fax til utlandet for å få koden på den spilleren.

Dermed er det ikke gjort på 2minutter. Tar laaaaaaang tid å få svar :lol:

Vet du hvor bilen er solgt ny kan du ringe dit å høre, de fleste arkiverer dette på nye biler de selger.

Dette stemmer ikkje helt nei. Det finnes 3 forskjellige steder hvor dem er laga. Kun radioer/navi fra 1 sted som trenger denne metoden du skriver.

Det tar heller ikkje lang tid å få svar. Dette har eg gjort mange ganger selv. Men det er ikkje gjort på 2 min nei, det er korrekt ;)

 

Som du sier har oftest forhandlerene som har solgt bilen ny en oversikt over radiokodene og nøkkelkodene på bilene dem har solgt.

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...