Jump to content

ford mondeo 1.8 2001 mod


hovden

Recommended Posts

hei.  jeg har ett problem med starteren paa min Mondeo 1.8 2001. naar jeg skal starte den naa som det er kaldt saa tikker bare starteren. nålene paa speedometere, turtelleren, bensin maaleren slaar fullt ut og tripptelleren nuller seg ut, og saa kobler jeg til ett ekstra batteri saa den faar litt ekstra boost saa starter den med en gang og da er alle nålene paa riktig plass igjen, men tripptelleren staar fortsatt i null. ikke den totale km standen da.

 har tatt batteritester og målinger paa batteriet og dynamoen og batteri viser at det er bra med strøm og at det tar imot lading. noen sier at det kan være batteriet, men det er 1 år gammelt bare (naar problemet starta), noen sier det er starteren, noen sier det er noe inni starteren, og noen sier at det kan være noen releer, joringer, koblinger med daarlig kontakt... og andre skjønner ikke noen verdens ting...

 

er det noen som har vært borti dette og kan gi meg noen gode men kanskje konkrete og riktige tips( B) ) saa blir jeg evig takknemmlig.

paa forhaand takk og god hælj

 mvh helge hovden

:whistling:

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å si noe konkret, men jeg vill fått lånt et batteri som en vet er i orden bare for å fått eliminert bort batteriet. Elles så er det noe her som minner om overledning i noe, muligens starteren, men ville sjekket med et annet batteri først. Oppdater med hva du får av resultat så kanskje vi kan hjelpe deg videre. Vær forsiktig med å sette el.anlegget under for høy spenning, følsome saker den elektronikken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...