Jump to content

Tilegsvarmer


Grenaa

Recommended Posts

Hei. Har problem med varmeren på bilen! Får ikke skikkelig kjølevannstemp under kjøring. Får varme i kupeen men ingen utslag på temp nålen. Er lest ut feilkode på den at det er den som er problemet. Den starter og så stopper den igjen!

Hvor sitter denne varmeren?

Noen som har hvert borti det samme?

Det er en 06 mod. 1.8 tdci

Link to comment
Share on other sites

Ok. Då vett jeg sånn noenlunde hvor jeg skal begynne :P nei, det vett jeg ikke. Fikk ikke spurt om det! Hadde den oppe på verksted for en uke siden for noe annet som måtte repareres. De hadde ikke så god tid til og få sjekket det mer den dagen. Eineste de sa va at den tente og stoppet igjen.

Noe formening om ka det kan være?

Hva er pris på ny?

Edited by Grenaa
Link to comment
Share on other sites

Kan være flere grunner til det, så ville fått hvite nøyaktig feilkode. Kan godt hende du klarer deg med brennkammer du også. Ny varmer er dyr, hvet ikke prisen i farten nå, men 15000-18000,- kan det være. Du trenger nok ikke ny hele brennereren

Link to comment
Share on other sites

Finner endel på U3000 og den sier hjernen i webastoen.
 

Code: U3000 - Control Module

Subcode: 49 - Internal Electronic Failure

Status: 68

Module: Auxiliary Heater Control Module

Diagnostic Trouble Code details

Perform these checks

Check the %%h(ABS)(EB9F) module ground connections.

Check the %%h(ABS)(EB9F) module power supply connections.

Check the condition of all cables and connectors for broken cables, damaged insulation, contamination, water ingress and loose connections.

Check the %%h(ABS)(EB9F) module connections for damage, water ingress or corrosion . If any contamination is found, clean the connector and %%h(ABS)(EB9F) module terminals.

Check the connector for damage or contamination.

Check for an open circuit in the wiring harness.

Check for a short circuit to the ground or battery.

Check the condition of all cables and connectors for broken cables, damaged insulation, contamination and loose connections. Make sure there is no continuity to ground or supply.

Select Self-Test in the toolbox menu, select Chassis -> Braking -> %%h(ABS)(EB9F) or %%h(ESP)(18718), depending on the system. Perform an On Demand Self-Test.

If the %%h(DTC)(FA18) is ODDTC and not historical or continuous, do not delete the DTC and replace the %%h(ABS)(EB9F) module.

If the %%h(DTC)(FA18) is %%h(CMDTCs)(186CA) and historically this may be an intermittent fault, the cause of which cannot be identified at this time. The customer should return the car should the fault reoccur noting the conditions at the time of the failure like the speed and application of the brakes.

Skulle du trenger deler fra en så har jeg en enhet jeg evnt kan selge da jeg bytta hele i min bil for litt siden.
Feil på den jeg bytta ut er Glødepluggen, var ihvertfall det DTC sa.
 

S-Max AWD 2016


 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Leser også nå fra verksted rapport at den blåser bare kaldt ut eksosen, luft/purging. Så da tenner den vell ikke. Står anbefaling av sjekk av dieselpumpe. Hvordan er tilførsel til denne? Er det egen pumpe. Går ut fra at webasto styrer den når den skal gi under tenning!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...