Jump to content

OPPDATERT 15.05 Datoer for FCNbanetreff 2016. I år har vi fått 2. Hva gjør vi?


and

  

53 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Er det bare meg eller står det ikke noen steder enda?

Hvordan blir det med Våler da?

Tenkte å diske opp FB arrangement ol nå veldig snart. Foreløpig har 70timer+ arb uker satt en liten brems på slikt..

  • Like 1

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg eller står det ikke noen steder enda?

Hvordan blir det med Våler da?

 

Nei det står ikke noen steder enda. Planen (min :lol: ) var at dette skulle bankes sammen på en uke etter at tråden var laget.

Det er ikke bare å knipse så står et banetreff ferdig og klart. Det er mye "kjedelig" og usynlig arbeid som må gjøres i forkant. Men vi er i mål på lisensreglementet så da er det bare å planlegge ut av det utgangspunktet.

 

Men så har ikke OMC kjørt med lisens før så det ble litt veiarbeid vi måtte hjelpe til med på motorveien til ferdig treff. Nå er vi i gang igjen.

Har ikke laget noe egen tråd for dette treffet pga vi ikke har hatt noe å informere om annet enn datoen.

 

Det blir det snart forandring på, men håper dere ikke har glemt bort datoene i denne tråden. For de er der for en grunn.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja du har rutine på å vrenge rattet. Synd Gardermoen er stengt for ombygging i år. Der vil den Fiesta Sporten din likt seg i mer åpne landskap enn Eikås. :whistling:

Men du MÅ ta deg en tur til Ford til toppstreffet, og vise hva man får ut av en 120hk Fiesta Sport. For der er FCN med å lager til en trase som skal bli bra.

Link to comment
Share on other sites

Ja du har rutine på å vrenge rattet. Synd Gardermoen er stengt for ombygging i år. Der vil den Fiesta Sporten din likt seg i mer åpne landskap enn Eikås. :whistling:

Men du MÅ ta deg en tur til Ford til toppstreffet, og vise hva man får ut av en 120hk Fiesta Sport. For der er FCN med å lager til en trase som skal bli bra.

Ikkje umulig at eg tar ein tur. Ellers blir da jo 3 veker pause. Ikkje bra   :glare:

På Gardermoen trur eg Focusen passar betre   :twisted:

Edited by Falcon
Link to comment
Share on other sites

Ja er bare å ta seg en tur. Viktig å holde unna rattrusten om man skal fortsette å ha klippekort på NMpallen.

Link to comment
Share on other sites

Var et rykte om det i fjor, men rykte er et rykte så lenge det ikke er bekreftet. Så tør ikke love bort noe så lenge jeg ikke har 2016reglementet fysisk tilgjengelig.

Tok sin tid å få det i 2015 om dere husker det. Men satser på at det går litt raskere i år? Vi er på saken.

Slik går det når jeg ikke får informasjonen skriftlig. Man kan ikke garantere eller love bort noe. 

 

Fått ny informasjon i dag. Heller ikke denne gangen var det skriftlig, men det er hva jeg har til dere av siste nytt.

 

Følgende har jeg fått vite:

 

Klasse 1 blir som før.

 

Klasse 2 krever nå flammehemmende kjøredress. (Trenger ikke være FIA godkjent)

 

Klasse 3 blir som før. Der kreves det FIA godkjent kjøreutstyr.

 

Så motorsvake biler slipper unna. Og har du litt futt i maskinen så må du i år ut med en 1000lapp på en kjøredress.

 

Ser 1500kr dressen til Gundersen blir ofte nevnt, men det finnes et annet alternativ som er mer lommebokvennlig. Og det er 999kr dressen til Stian Sørlie Motorsport  http://shop.stianmot...e-fia-godkjent!

 

Stian Sørlie er en kul kar å handle av så der er det ikke skummelt å entre butikken hans. Litt dumt vi kjører i fellesferien 23juli, men kan jo alltids høre om han vil ta turen ned om han ikke har andre planer?

 

Må huske på at skal du ha med noen så trenger også passasjeren kjøredress i Klasse 2. Så dere kommer ikke langt om du bare tenker på deg selv her.

 

Har du glemt klasseoppdelingene så ta en titt her http://www.fordclubn...-lisenskjøring/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja er bare å ta seg en tur. Viktig å holde unna rattrusten om man skal fortsette å ha klippekort på NMpallen.

No e da vel dei som har kraftig fleire klipp, men ein kan alltid prøva på fleire. Tar vel ein sesong til.

Link to comment
Share on other sites

Flammehemmende dress (ikke FIA-godkjent).

Hva innebærer det? Er det bare vanlig ull eller kjøredress? Vet ikke hva som menes med ikke FIA-godkjent..

Ikke FIA-godkjent betyr at du ikke kan bruke den i de fleste bilsportgrener. Selv i bilcross så kjører de med 3 lags FIAdress.

Er bomull tilsatt et kjemisk middel (feks Proban er ofte brukt) som forhindrer varme å trenge gjennom.

 

Den flammehemmende kjøredressen som selges av Stian Sørlie Motorsport er en 1 lag dress som klarer EN 531 standarden.

Kjøredressen er fra QSP, og heter ganske enkelt Overall EN531 :D   http://www.qspproducts.nl/overall-en531.html#.VvLOPnply5I

  http://www.qspproducts.nl/

 

Den flammehemmende kjøredressen til Gundersen Motorsport er Sparco One. Også den er en 1 lag dress som klarer SFI 3-2A/1 standarden.

http://www.sparco.it/shop/it/racing/abbigliamento/tute/one

Link to comment
Share on other sites

Ja kan du bevise at joggebuksa di klarer å motstå smeltet metall som i EN531 standarden fra 1995 så skal vi godta den. :D http://www.simon-safety.info/pdf/flameretardantwear.pdf

Link to comment
Share on other sites

For mange glipper der så da blir du fort grilla som en bakt potet.

 

Billigste 3 lags ligger på rundt ca 3K så om du får et plutselig innfall om å begynne med bilcrosskjøring på Eikås etter at du har kjøpt en flammehemmende drakt så har du 2 kjøredresser i klesskapet etter 2 handleturer.

 

Men er det bare banekjøring i klubbsammenheng så trenger du kun 1 lag dress om det er klasse 2 du kjører i.

Link to comment
Share on other sites

For mange glipper der så da blir du fort grilla som en bakt potet.

 

Billigste 3 lags ligger på rundt ca 3K så om du får et plutselig innfall om å begynne med bilcrosskjøring på Eikås etter at du har kjøpt en flammehemmende drakt så har du 2 kjøredresser i klesskapet etter 2 handleturer.

 

Men er det bare banekjøring i klubbsammenheng så trenger du kun 1 lag dress om det er klasse 2 du kjører i.

Hehe.. Tror jeg står over den der bakte poteten ;)

 

Så kort oppsummert; klasse 1 vanlige klær (ull), klasse 2 1-lags dress og klasse 3 flerlags dress?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hvor går grensen når det kommer til hk i kl1?

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det, sånn det var. Får vel ordne kjøre dress kanskje. Vet ikke hva min snitt hastighet lå på i fjor men, er vel greit å skaffe en dress uansett.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja da er det vi har ventet på blitt lagt ut. Snarveien for det som gjelder deg som deltaker finnes her https://bilsport.no/wp-content/uploads/2016/03/Reglement-Banedag-oppvisning-17_03_16.pdf

 

Er jo også kult å bli nevnt som en av fjorårets testklubber på webben til NBF. B) FCN representerer. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vekker denne tråden til live igjen.

Mange biter falt på plass på riktig sted på fredagen så da skal FCN møte OMC for et siste planleggingsmøte? Lov å håpe :P :D

Når spør du? Fælt så nysgjerrig du var da! Skjer på torsdag kveld. Så da blir det ikke å ligge på sofaen den kvelden. Hashtag Klubblivet

 

OMC er allerede ute med trefftråd, men vi drøyern til etter dette møte.

 

Du har vel ikke glemt hva du skal gjøre lørdag 23 juli?

 

banner_zps2qkvhrfz.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det ble 4 timer med treffplanlegging av Rudskogen med 3 stykk fra OMC og 2 fra FCN. Fikk da til noe.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det ble 4 timer med treffplanlegging av Rudskogen med 3 stykk fra OMC og 2 fra FCN. Fikk da til noe.

Utrolig bra. Synes dere i styret gjør en sinnsykt god jobb. Selv om jeg kun har vært medlem i 1,5 år, virker det som klubben og forumet blir mer og mer oppadgående.

Dette blir et spennende treff, gleder meg.

Edited by Jarvarix
  • Like 1

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...