Jump to content

Nok en dekktråd


SierraCL

Recommended Posts

Ja nå er det tida for nye dekk igjen etter drøyt to sesonger med Continentaldekk til 1600 kr stykket.
Når de ser slik ut etter to sesonger frister det med "billigdekk"

[/url]">http://http://s84.photobucket.com/user/sierracl/media/IMGP0960_zpspvue5hza.jpg.html'>IMGP0960_zpspvue5hza.jpg

Vurderer nå Nexen, de skal etter hva jeg forstår ha myke dekksider som skal være bra mot sporing. Jeg kan ofre litt styrerespons mot mindre sporing.... 
Noen med erfaring på Nexen? Bilen er en vanlig Sierra med vanlig bruk.

Det skal sies at jeg er ganske fornøyd med Continental-dekka, men når de slites så fort så blir de litt dyre for min lommebok.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Har Yokohama S.drive på ene veteran Sierran min.

Til å være 215/40-16 sporer de lite.

Ikke blant de billigste. Men de sitter bra på tørt, vått og faktisk ganske bra på snø.

Jeg har 86w, men hastighetsindeksen under er billigere, og sansynlig litt mykere sidevegger som du ønsker.

Tror jeg hadde 2 brukte Nexen dekk på samme felgsettet en kort tid ettersom jeg slet ut Nankangdekkene framme på banekjøring.

Synes å huske Nexen dekkene satt bra på vått føre til tross for lite mønster igjen.

Nankangdekkene vil jeg ikke prøvd igjen. Satt dårlig når det ikke var tørr asfalt, og ble slitt ganske fort.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Et veldig greit dekk i mellomklassen er Achilles. Kjørt med dette på helårsbil med 19", gode egenskaper på vått føre og bra mtp dekkstøy ut ifra tidligere erfaringer med div andre rimelige merker. Mener det nye dekket heter ATR sport 2 nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takk for tilbakemeldinger.

Endte opp med et sett Nexen, kom på 4500 ferdig omlagt. 215.40.17
Foreløpig positivt overrasket, sporingsmessig er det det beste jeg har hatt så langt. La merke til at dekkskulderen er en god del rundere enn på Continental og det har nok noe med saken å gjøre vil jeg tro. Styrerespons var ikke fullt så skarp som med Continental, men det var ikke megaforskjell heller. Støynivå er også helt innafor. Ganske fornøyd så langt egentlig.  :D

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...