Jump to content

Tankmåler ikke helt med og bilen går i nødmodus og rister. Mondeo 2010


audun-eg

Recommended Posts

Startet ferieturen med campingvogn i dag, og etter en stopp, sank tanknåla ned til tom, og instrumentpanelet viste motorfeil. Etter en stund begynte motor å riste og virket å gå i nødmodus. Ringte NAF, men etter en stund da jeg startet opp, funket alt som normalt en stund til det samme skjedde igjen. Nåla sank denne gangen ned mot null på bare noen kilometer. (Tanken 3/4 full) NAF tipset om at det kunne være elektronikken i vogna som tullet til. Slo av hovedstrømsbryter i vogna og sprayet kontakten med 5-56. Fylte tanken og fikk på i underkant av 20 l. Som stemmer bra distansen som er kjørt.

 

Kom oss ned til Koppang som er første stopp uten flere issues. Da jeg koblet fra vogna, og skulle flytte bilen, kom det samme.

 

Skal i utgangspunktet til Oslo (Bogstad) i morgen hvis det går som planlagt, og skal være der til onsdag, så da kan jeg ringe et verksted på mandag før vi kjører videre til Danmark (forhåpentlig).

 

Noen som har vært borti lignende som kan gi tips slik at verkstedbesøket blir så kort og greit som mulig?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja, har det, men jeg slettet de selvfølgelig i håp om at det ordnet seg... Kjørte en tur nå og fylte opp tanken. Nåla gikk nesten opp til fullt. Kom tilbake til campingplassen, stopper bilen, slår på tenningen og nå viser den kvart tank.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Slo på tenning igjen, og nåla går nesten til fullt, men den vandrer litt frem og tilbake. Klarer liksom ikke helt å bestemme seg.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd. Hjelper ikke. Når jeg kjører gauge sweep på selftest, går nåla opp og ned som vanlig.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvor sitter evt. måler/flottør? Går det for en turist med minimalt medbrakt verktøy å komme til den og sjekke kontakt der?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Da må jeg bare si tusen takk til Røhne og Selmer på Økern som til tross for fullbooket avtalebok tok inn bilen og fikset den på et døgn. Gjorde et godt innhogg i feriebudsjettet, men nå kommer vi oss i hvertfall videre som planlagt. Topp service i hvert fall!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...