audun-eg Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Startet ferieturen med campingvogn i dag, og etter en stopp, sank tanknåla ned til tom, og instrumentpanelet viste motorfeil. Etter en stund begynte motor å riste og virket å gå i nødmodus. Ringte NAF, men etter en stund da jeg startet opp, funket alt som normalt en stund til det samme skjedde igjen. Nåla sank denne gangen ned mot null på bare noen kilometer. (Tanken 3/4 full) NAF tipset om at det kunne være elektronikken i vogna som tullet til. Slo av hovedstrømsbryter i vogna og sprayet kontakten med 5-56. Fylte tanken og fikk på i underkant av 20 l. Som stemmer bra distansen som er kjørt. Kom oss ned til Koppang som er første stopp uten flere issues. Da jeg koblet fra vogna, og skulle flytte bilen, kom det samme. Skal i utgangspunktet til Oslo (Bogstad) i morgen hvis det går som planlagt, og skal være der til onsdag, så da kan jeg ringe et verksted på mandag før vi kjører videre til Danmark (forhåpentlig). Noen som har vært borti lignende som kan gi tips slik at verkstedbesøket blir så kort og greit som mulig? Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Kan være ledningsnettet til instrumentbord evt selve instrumentbordet, da det er den ene hoved motstanden i can-bus nettet. Har du noe mulighet til å lese feilkoder selv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audun-eg Posted June 25, 2016 Author Share Posted June 25, 2016 Ja, har det, men jeg slettet de selvfølgelig i håp om at det ordnet seg... Kjørte en tur nå og fylte opp tanken. Nåla gikk nesten opp til fullt. Kom tilbake til campingplassen, stopper bilen, slår på tenningen og nå viser den kvart tank. Sent from my iPhone using TapatalkSlo på tenning igjen, og nåla går nesten til fullt, men den vandrer litt frem og tilbake. Klarer liksom ikke helt å bestemme seg. Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Slå litt oppå dashbordet, og se om det gir utslag, kan evt være dårlig kontakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
audun-eg Posted June 25, 2016 Author Share Posted June 25, 2016 Har prøvd. Hjelper ikke. Når jeg kjører gauge sweep på selftest, går nåla opp og ned som vanlig. Sent from my iPhone using TapatalkHvor sitter evt. måler/flottør? Går det for en turist med minimalt medbrakt verktøy å komme til den og sjekke kontakt der? Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Ta opp baksete, så ser du lednings gjennomføringa til den, dra den opp og slå litt på tankarmaturet Link to comment Share on other sites More sharing options...
audun-eg Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Takk, skal prøve det. Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
audun-eg Posted June 28, 2016 Author Share Posted June 28, 2016 Da må jeg bare si tusen takk til Røhne og Selmer på Økern som til tross for fullbooket avtalebok tok inn bilen og fikset den på et døgn. Gjorde et godt innhogg i feriebudsjettet, men nå kommer vi oss i hvertfall videre som planlagt. Topp service i hvert fall! Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 28, 2016 Share Posted June 28, 2016 Bra jobba av de. Hva var feilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audun-eg Posted June 29, 2016 Author Share Posted June 29, 2016 Feil på tankarmaturet. Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now