Jump to content

Ny firmabil?


k3nn37

Recommended Posts

Etter 7år i lang type hiace med bara rwd er tiden kommet for ny firmabil. Har en såkaldt lang type transit fwd med 130hk og Manuel på prøve. Ford sitter jo i hjerterota, men må si jeg er litt skuffet her.

Transiten veier 2200kg, tom bil med full tank

Hiacen veier 2600kg slik den blir brukt i jobb og med full tank.

Alikevel drar ikke transiten fra hiacen.

Transiten jeg prøver har bra drag ved 2000rpm men helt død ellers. Er dette vanlig?

Transiten har en kjempebra bredde på 135cm i lasterommet, men er nesten 70cm kortere baki lasterommet enn hva hiacen er. Får man transit med lasterom oppunder 3m lengde?

 

Også det aller viktigste. 4wd?! Hvorfor i h%£§*": lages den ikke med 4wd?

 

Transiten er jo stappet med alle typer elektronisk hjelpe duppedingser, men skal ikke parkeringssensorene foran varsle når man kjører rett fram? Etter hva jeg har funnet ut så går de kunn på når jeg rygger eller har vert i revers. Så med andre ord. hvis jeg parkerer imot en vegg eller noe uten å rygge først så kan jeg treffe veggen helt uten noe advarsler fra parkeringsvarslene foran. Parkeringssensorer foran og ryggekamera er noe av det jeg faktisk ser som nyttig i en firmabil som navigerer på trange byggeplasser.

Link to comment
Share on other sites

I den som er på str med sprinter ja, men ikke i vanlig kassebil str?. Altså hiace str. Er det det er snakk om her. En utbytting av hiacen. Den sprinter str blir upraktisk stor på en byggeplass eller generelt parkering

Link to comment
Share on other sites

 Har en såkaldt lang type transit fwd med 130hk og Manuel på prøve.

Transiten har en kjempebra bredde på 135cm i lasterommet, men er nesten 70cm kortere baki lasterommet enn hva hiacen er. Får man transit med lasterom oppunder 3m lengde?

 

 Parkeringssensorer foran og ryggekamera er noe av det jeg faktisk ser som nyttig i en firmabil som navigerer på trange byggeplasser.

Lang Custom L2 5.3m lang x 2m bred uten sidespeilene har 2922mm vareromlengde.

Lang Hi Ace 5.1m lang x 1.80m bred

 

Ryggekamera er ekstrautstyr på alle Custom. Slik burde være standardutstyr i 2016.

Den sprinter str blir upraktisk stor på en byggeplass eller generelt parkering

Transit kort L2 5.5m lang x 2.05 m bred uten sidespeil 3044mm lasteromlengde.

Er ikke så mye forskjell utvendig, men klart de er mye bredere i forhold til den slanke Hi Acen.

 

Transit med ryggekamera er ikke så ille. Men det er ekstrautstyr på denne også.

Link to comment
Share on other sites

den jeg har prøvd er oppgitt med 2800mm lengde lasterom. men det er målt med rommet under sete. det rommet er 60-70cm langt og ligger 5-10cm høyere enn gulvet i lasterommet. noe som desverre gjør det ubrukelig i yrket mitt med mindre gulvet i hele lasterommet blir bygget opp for å få samme høyde som det under sete

Edited by k3nn37
Link to comment
Share on other sites

Lang Custom L2 5.3m lang x 2m bred uten sidespeilene har 2922mm vareromlengde.

Lang Hi Ace 5.1m lang x 1.80m bred

 

Ryggekamera er ekstrautstyr på alle Custom. Slik burde være standardutstyr i 2016.

Transit kort L2 5.5m lang x 2.05 m bred uten sidespeil 3044mm lasteromlengde.

Er ikke så mye forskjell utvendig, men klart de er mye bredere i forhold til den slanke Hi Acen.

 

Transit med ryggekamera er ikke så ille. Men det er ekstrautstyr på denne også.

 

hmm.. ja, har funnet ut at man for den store transiten i lavt tak nå og den har 4wd. så det kan jo kanskje være en mulighet. så da er det jo bare å finne en slik og få prøvekjørt det også.  :P

Link to comment
Share on other sites

Hiace(dinosaur) og Transit custom kan ikke sammenlignes når det gjelder komfort. Transiten kan føles dau siden den har mye levere turtall på motorvei osv, jeg har kjørt 500.000km med hiace, og jeg har nå kjørt 270.000km med min 2013 Transit custom

Ps i Transit'n kan man ha samtale med side mannen uten å skrike til hverandre

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hiace(dinosaur) og Transit custom kan ikke sammenlignes når det gjelder komfort. Transiten kan føles dau siden den har mye levere turtall på motorvei osv, jeg har kjørt 500.000km med hiace, og jeg har nå kjørt 270.000km med min 2013 Transit custom

Ps i Transit'n kan man ha samtale med side mannen uten å skrike til hverandre

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

med en nesten 10år nyere bil så skulle det jo jaggu bare mangle også :P 

Link to comment
Share on other sites

med en nesten 10år nyere bil så skulle det jo jaggu bare mangle også :P

Hiace ble solgt helt til 2012 og de var like bråkete, var på måte samme bil som en 1998 mod,

Så vil si det er stor forskjell når det bare skiller 1 år fra siste hiace og til første custom

Men alt er smak å behag, de 2 hiacene jeg hadde hadde rullet 550.000km og 460.000km når jeg solgte de denne var en 2006 og hadde da akkurat passert 460.000km når bilde ble tatt post-3546-14721611813928_thumb.jpg

 

Du får custom i samme lengder bak som hiacen var ca 2.5m og ca 3.0m

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ryggesensoren foran og bak kan også aktiveres ved å trykke på parkeringssensor knappen så lenge du kjører under 10km/t

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...