Jump to content

Oljetrykk, olje, chip og trimming?


triggerhappy

Recommended Posts

1. Hva bør oljetrykket ligge på på tomgang med gjennomvarm motor?

 

2. Kjører vel på 5w40 nå, skal byte til 10w60. Men hvilken olje? Pris er ikke så viktig.

 

3. Tror jeg har Wolf-chip nå. Har jeg noe å tjene på å bytte til en annen?

 

3. Er det noen små og billige modifikasjoner jeg kan gjøre for å få bilen enda raskere? Tenker da å beholde turbo, IC, dyser, fortsatt chip osv. Men plenumsspacere og lignende ting?

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

1. Hva bør oljetrykket ligge på på tomgang med gjennomvarm motor?

 

2. Kjører vel på 5w40 nå, skal byte til 10w60. Men hvilken olje? Pris er ikke så viktig.

 

3. Tror jeg har Wolf-chip nå. Har jeg noe å tjene på å bytte til en annen?

 

3. Er det noen små og billige modifikasjoner jeg kan gjøre for å få bilen enda raskere? Tenker da å beholde turbo, IC, dyser, fortsatt chip osv. Men plenumsspacere og lignende ting?

 

1. ca, 1,5 bar eller høyere

 

2. Castrol eller Valvoline

 

3. Lite å hente på andre chip, er marginale forskjeller, men det er jo enkelt å prøve ut da ;)

 

4.Hvilke modifikasjoner er gjort da ? Du må ramse opp ALLT liksom...

Link to comment
Share on other sites

4. Turbonetics T3/T4, tcr cooler tror jeg (svær er den iallefall) grå dyser, Wolf Chip, porta topp (J. Hannestad), KN, Mongoose, lavkomp-stempler(KRB), dump (cold-side). Er ikke sikker på resten, kan jo undersøkes.

 

Har overtatt bilen til Trond Miland, hvis det sier deg noe.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Begynner ikke girkassa og drivverket å misslike det da?

 

Hvordan finner jeg ut hvilken blokk jeg har?

 

Hvor vansklig er det å montere en bensinpumpe til, og innsugsmannifolden?

Drivverket skal holde, men det kan man saktens ødelgge med mindre effekt om man bare går inn for det, alt med kjørestil å gjøre.

Det skal stå 200 eller 205 nede på blokka med store uthevede tall.

Du trenger litt peiling for å gjøre modifikasjonene jeg nevnte, ikke noe gjør det selv hvis man ikke kan skru.

Link to comment
Share on other sites

Ser sånn ut ja. Nåla er veldig urolig òg. Vet du hvem som selger bra instrumenter til en ok pris?

 

 

Equus heter de visst.

Det er et instrument som ikke kan stoles på dessverre, noe billig greier hos bilxtra det der, ubrukelig i denne sammenhengen. Den jeg hadde på sedanen var Nomad, dette var ikke elektrisk, men hadde en tynn plastslange fra motor inn til instrumentet i dashbordet, dette er absolutt det mest nøyaktige instrument-typen.
Link to comment
Share on other sites

Må ha den på skolen 2 dager i uka, ellers blir den stort sett stående, så lenge det ikke er tørt og fint på veiene.

 

Får 4stk. nye Continental Winter Wiking(?) i morgen, så det skal nok gå greit.

 

Så det er ikke noe problem å ha varmer på cosworth alså? Syns det er så få som har det, selv om de bruker den om vinteren.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Equus heter de visst.

 

Fan hvem bruker det billig Taiwanproduktet på en Cos :?:

Det føres av ALLE bildelesjapper i hele verden :?

Link to comment
Share on other sites

Må ha den på skolen 2 dager i uka, ellers blir den stort sett stående, så lenge det ikke er tørt og fint på veiene.

 

Får 4stk. nye Continental Winter Wiking(?) i morgen, så det skal nok gå greit.

 

Så det er ikke noe problem å ha varmer på cosworth alså? Syns det er så få som har det, selv om de bruker den om vinteren.

 

Hvor lenge til de 3 neste dagene.. Dritkaldt ute i dag 8+ og værre skal det bli....

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
Må ha den på skolen 2 dager i uka, ellers blir den stort sett stående, så lenge det ikke er tørt og fint på veiene.

 

Får 4stk. nye Continental Winter Wiking(?) i morgen, så det skal nok gå greit.

 

Så det er ikke noe problem å ha varmer på cosworth alså? Syns det er så få som har det, selv om de bruker den om vinteren.

 

Hvor lenge til de 3 neste dagene.. Dritkaldt ute i dag 8+ og værre skal det bli....

 

+8 grader e jo sommertemp........

Du har jo trengt dæ en tur på finnmarksvidda eller indre østlandet midtvinters....

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har 4x4 blokk, så er det det samme som 200 blokk.

Da kan du lade oppimot 2 bar hvis du monterer ei bensinpumpe til, dette og en porta 4x4 innsugsmanifold vil bli merkbart, neste trinn er andre kammer.

 

 

Har 205-blokk. Betyr det at jeg ikke kan trimme noe videre enn det jeg haar idag, uten å bytte blokk?

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

200-blokka har større oljekanaler, men mindre kjølekanaler. Er vel bedre toleranser på 200 også. Men 205 kan tas ganske langt vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...