Jump to content

Kuga eller S-Max?


Campist

Recommended Posts

Luksusproblem: Jeg har en Kuga '13 modell som jeg skal bytte inn.  Jeg har egentlig tenkt å vente til oppgraderingen kommer ved årsskiftet, men så har jeg plutselig begynt å tenke S-Max. Plassen trenger jeg strengt tatt ikke, men jeg vil ha en høy bil med firehjulstrekk og automat. Det betyr at en jeg må ha en S-Max 180 hk powershift.  Jeg er strålende fornøyd med Kugaen, men synes det kanskje er litt kjedelig med lik bil to ganger på rad. På den annen side, en S-Max med tilsvarende utstyr som Kuga blir relativt kostbar. Noen som har noe å si om det?  Jeg bruker jo bilen kun på veg, så jeg er ikke avhengig av høy bakkeklaring, selv om det er greit å ha...  Jeg vil først og fremst ha 4x4 og sitte brukbart høyt.

 

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ville satset på Mondeo jeg da det er mer bil enn MPV og CUV, men skal man sitte høyt så utgår vel den?

2017 Kuga facelift kommer med mye nytt som kan være verdt å vente på. Er jo ikke så mange fortrinn på S-max om du ikke trenger plassen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg laget en tråd på 2017 facelift Kuga da den ble presentert på Barcelonamessen i år.

Ta en titt og les noen linjer før du går for S-max. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78356-2016-kuga-og-sync-3-avduket-p%C3%A5-mobile-world-congress-i-barcelona-22022016/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takk for svar, jeg har vært ute og kjørt Kuga'n på langtur så jeg har ikke fått sett svarene dine før nå. 

Mondeo er bra, jeg har jo hatt to av dem. Men jeg har begynt å like å sitte høyt etter snart 90 000 kilometer med Kuga.  Etter å ha prøvekjørt en S-Max bestemte jeg meg prompte:  Jeg har bestilt en slik :-) 

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

S-max duger nok den også. Like greit å ikke drøye med bestillingen heller. For denne modellen bli 19300kr dyrere med 2017avgiftene.

Det skal koste å kjøre bil over 1400kg nå.

 

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=46814

Link to comment
Share on other sites

Jepp, har sett det. Min har ankomstdato til butikk 17. desember. Så vi får se. Det er jo ikke kjempefordel å ha den registrert i 2016 i stedet for 2017, men vi får se. Bare den kommer til landet før nyttår slik at den kan registreres før årsskiftet, så blir det bra.

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...