Jump to content

Led extralys


Complexity

Recommended Posts

Begynner å bli mørkt oppi nord nå, og kjenner jeg savner ekstralysene fra min forrige bil. Tenkte å kjøpe noen til Mondeoen, og i 2016 er det jo LED som gjelder.

 

Tenkte først på å kjøpe en LED-bar men slik jeg forstår det må jeg isåfall ha 2stk pga norske regler?

 

 

Så tenkte meg noe slikt i spot utgave for ekstra lengde: http://www.ekstralys.no/products/rigid-industries-dually-led-lyktesett

 

Noen formening eller anbefalinger på andre lys? finnes utrolig mye tøft der ute men det meste er jo ulovelig i norge da de er alt for kraftige.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Ser jo ut som det er god plass bak grillen på mk3 mondeo, så kan bli pent å montere noen lykter inni grillen. Noen som har prøvd slikt? Kan bli litt vanskelig å feste dem ordentlig inni der.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Klarte ikke å vente og bestilte nettop Rigid Dually Spot.

Dem har 10 graders spredning og skal vist lyse greit til å være e-merket.

 

Blir morsomt prosjekt å modifisere grillen til å holde disse på plass.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Ikke alle led lykter som har like bra lysbilde. Kjøpte på lokale bilextra sist vinter til ene Sierraen. E merkede. Lyser veldig bra rett fram, men jeg savner mer spredning til siden.

Det finns typer med annerledes utformede reflektorer. Mine har ca lommelyktformede reflektorer rundt diodene. Men har sett lykter der diodene står nede i lykten og lyser opp mot reflektorene. Og de ser ut til å ha ett lavere og bredere lysbilde, som ligner mer på halogen eller xenon lykter beregnet for å monteres relativt lavt og lyse langt, samt dekke grøftene.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meget fornøyd med mine Rigid Dually etter å ha testet i noen uker. Lyser kraftig og langt.

Ble riktignok ikke montert i grillen i første omgang.

oIFOwGJ.jpgx04nv4N.jpg

 

Virker å være produkt av høy kvalitet. 

Det fulgte med kabel med sikring, vantette koblinger og bryter med lys.

Kjøpte av denne selgeren: http://www.ebay.com/itm/161574600935?_trksid=p2060353.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Rele for å koble på langlyset: http://www.ebay.com/itm/321552489044?_trksid=p2060353.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...