Jump to content

Uenigheter med verksted


roddis

Recommended Posts

Værste jeg veit er bilverksted og mekanikere. De hater alle jobben sin og ønsker bare å få gjort ting fortest mulig, uten tanke på at de ødelegger alt de tar i. Drar aldri til med korrekt moment, så bilen føles til slutt ut som et vrak. Best å gjøre jobben selv - da har man også bare seg selv å skylde på når ting går til helvete  B)

Å det gjelder samtlige mekanikere i hele bilbransjen da eller?

Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje bilverkstedenes krav til lønnsomhet som driver yrkesstoltheten ut av folk, men som du leser i tråden her er jeg ikke den eneste av slik oppfatning.

 

Det gjelder selvsagt ikke alle, og jeg kjenner mange dyktige mekanikere.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje bilverkstedenes krav til lønnsomhet som driver yrkesstoltheten ut av folk, men som du leser i tråden her er jeg ikke den eneste av slik oppfatning.

Det gjelder selvsagt ikke alle, og jeg kjenner mange dyktige mekanikere.

Var det jeg ville frem til ja,det finnes mekanikere som brenner for yrket sitt,og jobber gjerne en time overtid for att kunden skal bli fornøyd. Men att det finnes "guttonger" som gir f,og går der bare for lønna si er nok sant,men tror det helst gjelder i større byer og på merkeverksteder som har stor glasshus å alt skal se så veldig flott ut.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tja, dette er vel sånn som det er rundt om. Noen som har hatt håndtværkere i hus? Det er de værste grisefolka jeg veit om. Hadde rørlegger i hus her for litt sida pga en lekkasje på dassen. Såg ut som en liten dritunge som hadde hold på. Lim og silikon over hele badet når jeg kom hjem. Samme gjelder snekkere/elektrikere. Spon og kabler, drit og lort over alt. Føler igrunn når det gjelder bil, er det flere som roper med en gang. 

 

Tilbake til sak, så er jeg helt enig med det det du klager på. Nå er det jo en gang slik at jeg mener godt over halvparten av den vanlige mann i gata ikke hadde brydd seg om det som du påpeker her(de ripene) Mange av dagens bilkunder driter egentlig hvordan bil ser ut, både invendig og utvendig. Sålenge bil starter og går(og ser noelunde hel ut) så er det bare velstand. Dette er noe jeg sier på egen erfaring, og det jeg ser til vanlig. Mange som bryr seg om bilen og, selvfølgelig. Derfor er det nok mye "godt nok" arbeid ute å går. Det er selvfølgelig ikke ok, og kjedelig for oss som bryr oss om at ting skal være like strøkent når det kommer ut fra værksted. 

 

Håper det løser seg på en god måte for deg her, uten at det blir for mye irritasjon :)

  • Like 1

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Tja, dette er vel sånn som det er rundt om. Noen som har hatt håndtværkere i hus? Det er de værste grisefolka jeg veit om. Hadde rørlegger i hus her for litt sida pga en lekkasje på dassen. Såg ut som en liten dritunge som hadde hold på. Lim og silikon over hele badet når jeg kom hjem. Samme gjelder snekkere/elektrikere. Spon og kabler, drit og lort over alt. Føler igrunn når det gjelder bil, er det flere som roper med en gang. 

 

Tilbake til sak, så er jeg helt enig med det det du klager på. Nå er det jo en gang slik at jeg mener godt over halvparten av den vanlige mann i gata ikke hadde brydd seg om det som du påpeker her(de ripene) Mange av dagens bilkunder driter egentlig hvordan bil ser ut, både invendig og utvendig. Sålenge bil starter og går(og ser noelunde hel ut) så er det bare velstand. Dette er noe jeg sier på egen erfaring, og det jeg ser til vanlig. Mange som bryr seg om bilen og, selvfølgelig. Derfor er det nok mye "godt nok" arbeid ute å går. Det er selvfølgelig ikke ok, og kjedelig for oss som bryr oss om at ting skal være like strøkent når det kommer ut fra værksted. 

 

Håper det løser seg på en god måte for deg her, uten at det blir for mye irritasjon :)

Folk bryr seg stort sett ikke nei....

Er jo ikke noe nytt dette her, de har gjort dette flere ganger. Har brukt de i noen år nå og de kjenner meg. Sier som regel til de når jeg leverer bilen at de må være forsiktige, men de vil eller evner ikke. Jeg har som nevnt fått ting dekket før de har ripet opp. Var jo og i det besøket her bytte av deksler de hadde ripet opp. Jeg har og latt være småting innimellom som jeg har fikset selv etter de. Så er jo drittlei dette her. Nå står jeg på mitt her uten å bakke ut, for har ikke noe å tape lengre siden jeg ikke kommer til å bruke de mer.

Respekt for andres utstyr er vel stikkordet her,og bilen skal være i bedre stand når den forlater verkstedet,det er jo hovedformålet med verkstedbesøket:-)

Må jo være noe helt spesielt med denne saken,vondt for å tro at mekanikeren strør sand på dashbordet ved et uhell.

Akkurat!

 

Er det jeg sier, tror de straffer meg for at jeg klager eller no.

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Har idag fått svar fra Forbrukkerrådet om at verkstedet godtar mitt krav på 2000kr, men dette for å få avsluttet saken da de mener det blir påstand mot påstand. Ville jo at de skulle innrømme, derfor jeg tok det videre. De kommer med flere direkte løgner i svaret og mekaniker nekter plutselig for å ha påført skade. Han har tidligere sagt at han ikke visste om han hadde gjort det. De sier de ikke har jobbet bak med askebeger, de monterte b stolpedeksel så de har knotet baki der. Og de drar opp gamle ting jeg har sagt til de om tilstanden til bilen da jeg kjøpte den.

At den hadde mye kosmetiske merket og at en må regne med det på en bruktbil. Det stemmer forsåvidt, har byttet masse deksler. Men er ikke det som er saken, det er hva de påførte bilen på sist besøk som er saken. Jeg kunne og tatt opp gammelt de har gjort, men ville at saken skulle være sist besøk. Kommer ikke noe videre så godtok siden de gikk med på kravet mitt.

  • Like 1

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...