Jump to content

Påbudt med egen bryter på ekstralys?


xr4ti

Recommended Posts

Skal koble opp et sett med ekstra langlys, men settet jeg kjøpte har ikke egen bryter til lysene, det er kun et ledningsnett og koblingsskjema hvor releet er styrt av langlysene.

Er kravet om egen bryter frafalt?

Bilen skal på EU snart så vil ha dette i orden.

Mvh J

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 svære xenon-bøtter på varebilen, når det er tåke er jeg glad jeg monterte ekstra bryter for å kunne skru av lysa da det er som å kjøre inn i en vegg.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal man ha egen bryter på langlysene da? det er jo dømt til å blende unødvendig..

Ekstralysene må selvfølgelig styres sammen med ordinære langlys, men med egen bryter, kan man velge å slå de av for å kun bruke de ordinære langlysa.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ekstralysene må selvfølgelig styres sammen med ordinære langlys, men med egen bryter, kan man velge å slå de av for å kun bruke de ordinære langlysa.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er dette jeg har gjort på varebilen min , så jeg kan skru av bøtter å fortsatt ha langlys

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar gutta!

Så da kan jeg montere opp ledningsnettet uten bryter, bra for da slipper jeg å demontere halve bilen for å få frem ledning til bryteren. Disse nymotens bilene er jo håpløse :shutup:

Link to comment
Share on other sites

Er vel egentlig ikke så rart at regelen om egen bryter er frafalt. Man skal jo blende ned for møtende trafikk uansett. Det er vel dog fortsatt regler for total lysstyrke.

Selvfølgelig skal ekstralys kobles med rele over fjernlys, den kontakten det er snakk om er i tillegg, så man har muligheten til å skru ekstralysa av å bare bruke originale fjernlys.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

som sakt.. ingen krav idag  til bryter på ekstra lys.. men alt til sitt bruk å kundens ønske. noen sverger til brytern mens andre ikke vil ha den
totale lovlige lysstyrken er på 100lux ,så ronny du har helt sikkert for mye lys :P :P

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...