Jump to content

Ingen gnist st200


Sierrakaren

Recommended Posts

Hei, bytta nettop motor i ein kamerat sin mondeo st200 2000 modell 2,5 duratec. Alt er tilkoblet men er ingen gnist, alt ellers fungerer fint. Den får bensin men ingen gnist. Har nå bytta om coiler, veivposisjonsensor, og kammposisjonsensor. Det eg då lurte på om det er eit diagram der det står verdiene som hjernen skal ha ved tenning på og målt seg ut der ifrå. Og evt om det er ein kill switjs ein plass?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Har fått sett litt meir på bilen men finner ikkje ut noke, både antispinn og abs lampa blinker når man tjinner. Skal det ver sånn? Kommer på etter 5 sekunder med tjinning. Har kjøpt ein feilkodeleser men er det mulig og resette hjernen uten?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Slike mysterier er kjedelig og det går med utrolig mye tid til feilsøking. Om dere har flyttet over en identisk motor, sensorer og coilpack, da gjenstår det to feil kilder slik jeg ser det, jordingsfeil (mangel på jording) eller aktivert startsperre.

Er alle el.kabler/el.plugger montert på riktig sted/sensor? Du har ikke nevnt noe om bensinpumpen blir aktivert?, er det strøm inn til coilpack?

Link to comment
Share on other sites

Jording har den ein god tjukk ledning på gearkassa og 4 til karroseri. Bensin får den som skrevet i første post. Alle kabler er tilkoblet og ser ganske rett ut. Har ikkje sjekket spenning men ka er signal og ka er strøm inn på coilen?

 

Korleis får man deaktivert startsperra vist den ligger inne då? Var ingen feilkoder som ligger inne iallefall

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Du får sjekke strøm inn på coilpac og signalet.  At startsperre er aktivert er bare min gjetning ut i fra mine erfaringer med tilsvarende "mysterier". Om startsperren ikke er aktivert og det ikke er signal til coilpac så er det trolig en sensorfeil/koblingsfeil. Det at varsellamper lyser/blinker kan også være indikasjon på at en jordingskrets ikke er jordet.

Link to comment
Share on other sites

Har nøkkelen et lite rødt plastmerke har bilen startsperre. Har du prøvd med en annen nøkkel?

Har du startsperre, prøv å koble ut batteriet noen minutter og sett på tenningen. Blinker det et lite lys/nøkkel på instumentetpanele når du setter på tenningen i pos2? Husker ikke om man kan kjøre den på starteren/kinne motoren om startsperren er aktivert. Kjenner ikke til PATS(startsperren) så godt at jeg kan gi deg noe info desverre. Sender og mottaker er i nøkkel og tenningslås.

Link to comment
Share on other sites

Blinker ingenting. Var ikkje spenning inn på coilen men hjalp ikkje om eg la 12 volt inn på coilen. Releet funker og sikringer er intakt. Får bensin og får ingen feilkoder.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...