Jump to content

Webasto funksjon


roddis

Recommended Posts

Er det noen som kan forklare litt om åssen Webasto fungerer? Har skjønt at den helst ikke skal brukes på korte turer da den ikke får kjørt full syklus og kan sote tett. Når er det? Og bruker å slå den på med fjernkontroll for å forvarme bilen en halvtime før jeg skal kjøre. Av og til står den på når jeg skal gå. Er det heldig å starte bilen da, avbrytes syklusen og starter på nytt?

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Visst du bruker funksjonen som aux heater, så bør du slå av denne, visst du kjører kortere strekning slik at varmeren fortsatt går når du stopper bil. Gjør ingenting om du starter bilen mens den går, er aux heater på, så går den fortsatt til temp er oppnådd. Vedlikeholdslading av batteri, anbef en gang i blandt

Link to comment
Share on other sites

Som aux-heater, slår den vel inn hvis utetemp er 6 grader eller lavere, og hvis behov ifht. motortemp når det er skikkelig kaldt under kjøring. Min er pre facelift som jeg har hatt i snart 3 år, og i vintersesongen står hjelpevarmer på. Bruker Park-varmer jevnlig, og har kun et par ganger opplevd synlig røyk fra eksosen til varmer. Da har jeg bare sørget for å kjøre en full syklus ved første anledning, og det har ikke vært noe problem. Jevnlig vedlikeholdslading av batteri er dog et godt tips. Arbeidsveien min er på 12 km, og det er ikke nok til å få fulladet batteriet i kulde med bruk av parkvarmer, setevarmere, varmetråder osv. når det blir brukt.

Link to comment
Share on other sites

Er vell det når du går inn på meldinger. Husker ikke helt i farten hvordan det er på mondeoen, kugaen har meldings lyset tent og går man inn på meldinger, så står det aux heater on

Ikke no melding her når jeg kjører.

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...