Jump to content

Bakdelen på bilen kommer etter?Mondeo 2001 bensin 1,8


balltusen

Recommended Posts

hallo. Har et litt merkelig problem med mondeoen. Tenk at du svinger unna noe i veien og svinger kjapt tilbake. Da kommer liksom rompa på bilen etter. Dete gjelder høyre og venstre sving? Hva er så dette? noen som har vært borti dette før? Syntes også det vibrerer mye i bilen men jeg har nye vinterdekk.

Edited by balltusen
Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for svar. Støtdemperne er bare 2 år gamle bak.. Bilen har akkurat vært på eu-kontroll og alt skal være ok. Kan det være at dekkene mine er så myke at den føles så myk når jeg skal rette opp bilen  igjen i full fart. Rart at rompa kommer liksom etter. Vet dekkene er billige og at de er myke som selger sa. Men foran ble det byttet støtdempere for 2 mnd siden. Kan det ha noe med at det ikke er tatt noen forstillingskontroll etter støtdemperbytte?

Dekkene er ikke slitte i det hele tatt

Link to comment
Share on other sites

takk for svar. I morgen skal jeg innom der jeg kjøpte dekkene mine og avbalansere dem på nytt. Greit å utelukke dette.

Men jeg så også at jeg har hatt en lekkasje ved venstre drivknute. det vil si at det båndet som ligger rundt mansjetten hadde løsnet.

Har nå satt den fast men litt usikker på hvor mye knutefett det skal være i denne? p.s. jeg har ingen vibrasjoner i rattet.

Merker også at vibrasjonene kommer og går bak?. men men. Avbalanserer dekkene i morgen så får vi se

Link to comment
Share on other sites

takk for svar. I morgen skal jeg innom der jeg kjøpte dekkene mine og avbalansere dem på nytt. Greit å utelukke dette.

Men jeg så også at jeg har hatt en lekkasje ved venstre drivknute. det vil si at det båndet som ligger rundt mansjetten hadde løsnet.

Har nå satt den fast men litt usikker på hvor mye knutefett det skal være i denne? p.s. jeg har ingen vibrasjoner i rattet.

 

Hvor mye fett er det synlig på felgen, drivaksel eller innerskjerm? Det gir en indikator på hvor mye som har kommet ut.
Link to comment
Share on other sites

Hvor mye fett er det synlig på felgen, drivaksel eller innerskjerm? Det gir en indikator på hvor mye som har kommet ut.

hei. Litt vanskelig å si hvor mye fett som har rent ut. Virker ikke som det er så mye da det lå noe uten for mansjetten.(ytre drivknute)

Men skal sjekke etter på. Drar vel bare mansjetten til side.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...