Jump to content

Kjøp av brukt Mondeo/Kuga.


AndreasL

Recommended Posts

Hei! Mulig feil plass og poste, men admin må bare flytte på tråden ved behov.

Skal oppgradere bilparken litt i fra sierran jeg har nå, og har da sett på mondeo mk4 og kuga mk1.  

Hva anbefaler dere? Noen kjente feil ved disse bilene? 

Har sett på 2.0tdci på begge bilene, noen kjente feil med disse motorene?

Hvordan utstyr burde man se etter, eventuelt hvordan utstyr bør man styre unna? 

Har budsjett på ca 140.000,-

 

Mhv

Andreas

 

Link to comment
Share on other sites

Motorene har fungert greit her, egr ventil og differansetrykksensor er stor sett det som går igjen, Har selv en Kuga mk1, største minuset, er bag plass og lite beinplass bak, men er veldig god å kjøre. Jeg er alene så det funker bra for meg

Link to comment
Share on other sites

Om du har planer om å skru på Mondeoen selv har jeg intrykk av at Mk3 er vesentlig enklere å skru på enn Mk4.(gjerne noen rett meg her)

Det meste jeg leser meg opp på for å fikse på min Mk3 så ser jeg noen skriver at man burde være glad man ikke har Mk4 da det er mye vanskeligere der.

 

Men mk3 er vel neppe den oppgraderingen du er ute etter.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

har både mondeo 04 mod. og kuga 10 mod. ingen problemer så langt.hører noen sliter å ha fått mandagsbil mondeo,men det er bare sånn det er med andre biler å det. dynamohavari på gen 1 kuga er helt normalt.min gikk på de forhåndsspådde 50000, omtrent akkurat,men ellers bare fornøyd hittil.litt lite plass som nevnt,men vi er bare 2 så det går greit.mondeoen er nok den beste på langtur,da kugaen føles noe vinglete,sikkert pga akselavstand å brede dekk,skal prøve med smalere dekk til sommer,å da får vi se.

personlig liker jeg å kjøre automat,men er ikke helt sikker på om jeg ville hatt det i disse bilene,stoler bare på gammel amcarkasser og mercedes der,men andre har vel gode innspill å komme med der tenker jeg,

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...