Jump to content

4-hjulstilling senkesett Sierra 87 mod


Bincosho

Recommended Posts

Hei.

Har handlet meg Lesjøfors 40mm senkesett til 87 mod mk1 sierra. Planen var å få det i vognkortet. Vært inne på 4-hjulskontroll, men får ikke forhjulsstilling innenfor verdiene. Camber og caster fremme som ikke kan justeres blir ikke godkjent, men fikk justert spissing. Har funnet tegninger på shims til bak som jeg skal prøve med. Så håper det blir bra bak da. Noen andre som har slitt med det samme og har noen tips og triks å komme med?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kunn spissing framme som i grunn "kan" justeres. Caster kan justeres litt med foringene, men det er egentlig ikke en justering.

Burde ikke være noe problem at caster og camber er litt utenfor standardveriene. Vinklene bak på de Sierraene jeg har hatt på hjulstilingskontroll har spriket både litt hit og litt dit, og i grunn aldri vært innenfor på verken camber eller spissing.

Om du ikke får det godkjent med camber og caster litt utenfor vil jeg tro at du har vært så uheldig å møtt på en kontrollør som liker å være vrien.

Er riktignok noen år siden sist jeg fikk en Sierra godkjent med senk, men var ikke noe snakk om camber og casterverdiene som var utenfor normalt.

 

Og forresten, velkommen til FCN :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...